• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sara: tack! Ja det är för att bebisen är liten, för att den låg konstigt och för att jag är för rund som det var svårt att se. de trodde att en veckas växande skulle ordna det hela!

• aigee

juni, tack för mail... ang shorts så finns ju mums på grönsakstorget. De har en massa fina mamma och amningskläder!

mini: kommer gå finfint! kort body i vagnen i skuggan blir bra!

Var på extra ul idag. Tänk att få se sin bebis två gånger på en vecka! Allt var fint och denna gång fick jag med bilder också! Bebben såg ut som om den låg och höll i navelsträngen med både händer och fötter!! hihi min lilla ostbåge!!!

• aigee

milla. märkligt med inskolningsdag!! kör mjukvägen sedan och behöver du bra argument för den hårda vägen sedan så kan vi assistera!

vi har fått dagisplats men inte besked om vilken avdeling eller inskolningsdatum. hoppas att det inte blir jättesent!

• aigee

juni: vilka tårtor! O jag som var på tjörn i helgen.... attans att man missade dem! Å andra sidan var jag ju inte bjuden.

Till övriga: Har inga sovtips, inga tvillingdnakommentarer. Men jag kan gratta till lyckade kub resultat!

Ego: var ute premiärtur med husvagnen i helgen. bebisen i magen gillade INTE att mamma var arg för skrikiga tjugoåringar som fulla skrålade mellan 1 och 3 på morgonen tills mammam (läs jag) surnade till ordentligt och sa till. Men oj oj vilka sammandragningar och tokskutt bebben gjorde innan dess. Vädret var däremot strålande och humöret på topp hos hela famlijen hela helgen! Mysmys. Ikväll är det disco i mammadiscokulan!! Go bebis!

• aigee

Juni: nä förvisso... känner mig lite väl mycket som lärarJosefin ibland bara.... morr Hade vart gottigt med tårrta som sagt!

Sara: klart barnet kommer sova!!! heja dig!

• aigee

vad ni skriver tjejer! Blir alldeles matt samtidigt som det är superhärligt.

ang potträning, här tränas inte men ibland har hon lust att testa den och då gör vi det! SKa bli skönt när det blir varmt så man kan slringa i trädgården utan blöja! Då kanske man kan passa på att introduca pottan...

har gävt i landen idag. trött trött och bebis lär skutta som en studsboll ikväll!

• aigee

hmmm... undrar hur det ska bli när man fick ett lugnt, sovande glatt barn först... blir det automatiskt jobbig tvåa då? inte får man väl två likadana på rad??? (hoppas det ändå)

Ang slag : N säger först aj aj och tittar på mig innan hon slår... hon tycker det är roligt när mamma blir arg. och när mamma säger aj, det gör ont... Det är mindre bra men när man säger att hon ska klappa fint istället gör hon det. gullungen!!

• aigee

ska faktiskt bli spännande med denna andr förlossning... tog ju sex timmar efter igångsättningen. Undrar hur det blir när det ska komma igång av sig själv... kan bli intressant!

• aigee

Lena: hade svamp i början av denna grav. aj aj aj!! Men som sagt så ska du springa till apoteket, det hjälper!!

persefone: minns inte heller men från första början var det mindre symptom denna gång men mer illamående efter några veckor!

• aigee

härligt modigt med fyra barn så tätt. men de har säkert jättekul!

Idag har vi haft världens gulddag!! N Vaknade på guldsidan och har varit underbar. det blev både hjälp i trädgården, promenad till och lek vid sjön i över en timma. vi kunde gå hem utan bråk och sedan åt vi lunch. en eftermiddagslur på 3 timmar och 45 min för oss båda... sedan middag och lek tills läggdags. inte konstigt att hon inte somnade förrän 2130!!  imorgon ska vi leka med kusinen. hoppas på en lika solig dag!!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8