Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Upp i det blå skrev 2013-06-27 12:55:19 följande:
    Nu har det ordnat sig med sjukskrivning. Vi hade en tid på mvc imorse (som jag glömt bort) och där fick jag bättre förståelse samt löfte om att få gå tillbaka för att hålla koll på mina blodvärden så jag slipper träffa samma läkare igen. Ja och så en sjukskrivning förstås.
    Tur att vi gick dit, jag vägrade först, eftersom jag var helt slut... Efter mvc var det besök hos psykologen.

Galia hade jag inte varit så borta hade jag också fnissat lite åt ditt inlägg, härligt med engagemang.

Nu ska jag bara vila på soffan ett tag kag är helt slut.
    Vad bra att du fick träffa vettigt folk idag!!! 
  • Gladhannapanna

En av fördelarna med gravidförsäkringar är just att man har lättare att få teckna barnförsäkring hos samma bolag. Om du ska byta så teckna en gravidförsäkring direkt men kolla upp ordentligt vad som gäller!
    Senast jag läste en jämförelse mellan barnförsäkringar var Skandia bäst, jag minns det eftersom våra har Skandia.

• Gladhannapanna

Jag var deltidssjukskriven en period för många år sedan och blev superstressad när jag fick full ersättning för de dagar jag sökt semester, men det visade sig vara som Galia skrev ovan.

Jag kan ta del av semesterdag av de dagar jag fick när jag fyllde 40, de andra kan man itne dela upp.

• Gladhannapanna

Jossan: Jag har full förståeldse för att du sörjer, det måste man ju få göra och det har inget med din kärlek till barnet att göra!!!! 
    Jag är övertygad om att det här barnet kommer att vara mycket älskat med två kloka föräldrar och en syster som kommer att göra allt för att det ska finnas så få begränsningar som möjligt!

Skriv så mycket du behöver i tråden, vi finns här för dig och det finns många kloka kvinnor här med diverse erfarenheter som säkert kan svara på många av dina frågor och funderingar!!! Jag hade också tyckt att ovissheten hade varit absolut värst!!! 

• Gladhannapanna
    hemulen skrev 2013-07-04 13:03:18 följande:
    Bebisarna är nu dryga 5v och precis som Kate skriver får partnern 20 dagar vid tvillingfödsel. Vi har ordnat så att fru är hemma ända till slutet på augusti. Tur är det, känns verkligen som att det behövs. När de är 3 månader kanske de har blivit lite synkade så att de äter och sover ungefär samtidigt.

Jag mår så där, känner mig lurad på bebismysperioden. Jag vill hinna vara med bebisarna utan att de ska äta eller kinka, men just nu är det bara "brandsläckning" i de värsta här härdarna hela tiden. Nöjd bebis= minimalt med uppmärksamhet. Det är inte riktigt lika med äldsta dottern utan där försöker vi förekomma grinigt barn genom uppmärksamhet så gott det går... Kan tänka mig att det är lite lika även om man "bara" får ett syskon, att man känner sig otillräcklig och "sviker" det äldsta barnet, eller?
    Jobbigt med osynkade bebisar och trotsigt storasyskon! Jag tror att de flesta föräldrar kan instämma i känslan av att inte räcka till när man har en bebis och ett eller flera större syskon, då är det nog mer ovanligt om man inte känner så i er situation!!!! En nöjd bebis kan ju faktiskt vara just nöjd, då behöver man inte ägna lika mkt uppmärksamhet just då utan kan fokusera på det som brinner eller tendera att börja brinna snart! Att ta hand om föräldrarna i  er situation måste nog också prioriteras så att man inte hamnar där Gabis kompis hamnade!!!!

Sköt om dig, barnen och frun! *kram* 
  • Gladhannapanna

Uppi: det har gått så kort tid att det inte är konstigt att du bara ligger på soffan och inte vet om du vill ha bebis! Min professionella bedömning är att det är normalt! Ett tag, inte för länge... Du har all rätt att vara ledsen och bitter, ni har råkat ut för mer än som är rättvist!!! *kram*

• Gladhannapanna

Stramalj: jag fick Eda första gången men den funkade inte... Andra gången gick vattnet men inga värkar så då blev jag igångsatt 38+2, med fungerande Eda och det var superbra!!!! Eftersom jag blödde massor när A föddes (2,3liter) och bara mycket när J föddes (1,2 liter) så skulle det kännas galet läskigt att föda med blodförtunnande i kroppen!

Om jag var i din sits hade jag absolut valt igångsättning och Eda. För mig gick det väldigt fort trots igångsättning, men min kropp var ju på gång själv i och med vattenavgång.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8