hemulen skrev 2013-07-04 13:03:18 följande:
Bebisarna är nu dryga 5v och precis som Kate skriver får partnern 20 dagar vid tvillingfödsel. Vi har ordnat så att fru är hemma ända till slutet på augusti. Tur är det, känns verkligen som att det behövs. När de är 3 månader kanske de har blivit lite synkade så att de äter och sover ungefär samtidigt.
Jag mår så där, känner mig lurad på bebismysperioden. Jag vill hinna vara med bebisarna utan att de ska äta eller kinka, men just nu är det bara "brandsläckning" i de värsta här härdarna hela tiden. Nöjd bebis= minimalt med uppmärksamhet. Det är inte riktigt lika med äldsta dottern utan där försöker vi förekomma grinigt barn genom uppmärksamhet så gott det går... Kan tänka mig att det är lite lika även om man "bara" får ett syskon, att man känner sig otillräcklig och "sviker" det äldsta barnet, eller?
Jobbigt med osynkade bebisar och trotsigt storasyskon! Jag tror att de flesta föräldrar kan instämma i känslan av att inte räcka till när man har en bebis och ett eller flera större syskon, då är det nog mer ovanligt om man inte känner så i er situation!!!! En nöjd bebis kan ju faktiskt vara just nöjd, då behöver man inte ägna lika mkt uppmärksamhet just då utan kan fokusera på det som brinner eller tendera att börja brinna snart! Att ta hand om föräldrarna i er situation måste nog också prioriteras så att man inte hamnar där Gabis kompis hamnade!!!!
Sköt om dig, barnen och frun! *kram*