Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Stramalj - Vet inte om vår bilbarnstol är extra lång, men vi har en BeSafe som har några år på nacken och som Stella sitter i nu. David hade den tills har var över fyra år och då ligger han på nästan +2 på längdkurvan. Till slut var vi tvungna att byta för att han var snudd på för lång för stolen (huvudet stack upp för långt) och han fick sitta dubbelvikt med benen. 

• Mrs Firren
    Stramalj skrev 2014-01-18 22:30:05 följande:
    Tjo! Jag har för första gången lyckats söva båda barnen själv!

Heja! Bra jobbat.
  • Mrs Firren

Jossan - Säger som de andra, underbart att läsa att allt är så bra med lilltjejen.

• Mrs Firren

nr2 - Stort grattis till plusset! Och varmt välkommen till tråden! Den bästa.

• Mrs Firren

Jösses, vilken plusvåg! :Grattis allihop, extremt roligt med påfyllning!

• Mrs Firren

Tänker på din ko-teori Snowgirl. För visst gällde den väl för plus också, den där om grupp om tre? Fast kanske 3+3 vid det här laget?

• Mrs Firren
    gabi007 skrev 2014-01-22 18:46:21 följande:
    Liten fråga om magdroppar. De droppar jag köpt verkar ej funka. En svensk kompis här rekommenderar Semper Biogaia. Är det nån som testat dessa? Eller nån annan? Pappa kommer nästa vecka så tänkte be honom köpa med sig.

Vi körde med de vanliga semperdropparna (länk), men de heter inte detsamma som de semperdropparna du nämner. Vi körde även Minifom samtidigt. Kan tyvärr inte säga något om den sorten din kompis rekommenderade. Jag har svårt att säga om det blev så himla stor skillnad för S med dropparna  vi använde. Det som vi märkte störst skillnad med var pysventilen, men det beror på att hon hade så mycket luft i systemet och därför skrek. Om problemet är nåt annat så hjälper ju inte den.
  • Mrs Firren
    nr2 skrev 2014-01-22 20:41:32 följande:
    har börjat frysa ngt kopiöst på kvällarna det är inte klokt. Får sova med filtar täcken och pyjamas. Inget jag kommer ihåg från förra gången.

Så där frusen har jag varit i början av båda mina graviditeter. Jag är en frusen skit i vanliga fall så förutom ulltröja och tofflor fick jag även sitta under duntäcket för att inte hacka tänderna.

70 (80?) procent av kroppsvärmen går ut genom huvudet, så jag kan rekommendera nattmössa. Varför försvann den produkten från affärerna förresten?! Har många gånger funderat på att sy en egen...
  • Mrs Firren
    Vi 5 skrev 2014-01-23 13:22:58 följande:
    Ingen mer kräkning eller bajsning för lillA, och prickarna borta. BVC sköterskan tyckte vi skulle komma, hon tyckte det lät som allergi. Jag kom också på att jag ätit solrosfrön i två dagar, skulle kunna vara det. LillA har tappat en kurva i vikt men lär väl bero på de två senaste dagarna. BVC-sköterskan frågade om nätterna och jag svarade glatt att de var jättebra, hon frågade hur bra, och jag sa att hon oftast bara äter 3-4 ggr från 23/24 till 8/9. Hon började då skratta och sa att man har ju olika referensramar...Men jag tycker verkligen hon sover bra och mycket. Jag tänker med obehag på vilken kronisk sömnbrist E måste haft, jag tror att hon sover flera timmar mer per dygn, och betydligt längre pass. Stackars E.

Vad skönt.  att hon är bättre! Puh! Och det där med olika referensramar känner jag igen. 3-4 uppvak tycker jag låter helt okej verkligen, huvudsaken i min värld har varit att barnet somnat om fort efter matning eller allmänt uppvaknande.

Hoppas prickar och diarréer håller sig borta och att hon ökar tillbaka i vikt framöver.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8