• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

malin: Stackars lilla tjejen Hoppas hon piggnar till snart och blir sig själv igen. Jag är också restrektiv med mediciner, det har jag alltid varit. Tror på kroppens egen "healing", men situationen får avgöra.

milla: Usch vad läskigt! Kan ju blöda ordentligt från tungan också. Men som tur är så har man väldigt bra läkkött i munnen

aigee: Mm, får nog ta med mig bältet till Gotland imorgon tror jag. Att stappla omkring på kullerstensgator känns lagom lockande nu....
    Tupperware hade varit kul, men det känns långt till Alingsås

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Stort ego: Kändes som bebisen gjorde kullerbyttor mot min högra ljumske förut. Häftigt!

• IdaVi

Sparken: Häftigt! Ja, nu njuter man verkligen. Iaf tills i slutet när det känns som revbenen ska bli avsparkade!

Assar: Ja, det är skithäftigt! Har känt små bubblor förut, men det här var mer en rejäl känsla liksom
    Oj, hade ingen aning om att det var bättre att ge febernedsättande regelbundet. Vi brukar ge Ida när febern är hög eller när hon ska sova. Men det kanske bara blir nån gång per dygn då.

Tur att det finns så många erfarna och kloka tjejer här i tråden!

• IdaVi

Mini: Stackars Stella. Vad läskigt! Förstår att hon blev rädd

Förstår hur du menar med sparkarna. Jag var också orolig med Ida så fort jag tyckte det blev för lugnt även om man vet att barnet också har lugnare perioder, eller ligger åt fel håll. Det kommer gå bra ska du se!!

• IdaVi

Labilina: Jättekram till dig! Så himla tråkigt!!

• IdaVi

juni: Lycka till här också! Det kommer gå jättebra ska du se! Jag var också nervös, hör nog till!

• IdaVi

Mini: Lycka till-kramar till dig med!

En liten fråga, kanske löjlig, men jag ställer den ändå
    Kan man få för stor mage? Förra graviditeten syntes knappt min mage alls förrän runt vecka 23-24. Nu, i vecka 16, är den jättestor!! Blir orolig för att jag kommer bli ett stort fetto med världens störtsta mage?!!

Hehe... Jag kanske är sjuk i huvudet som har såna funderingar?!

• IdaVi

Milla: Tack, så skönt det känns att vara "normaaaal"! Trodde alla mina magrutor skulle hålla magen tillbaka, men icke!

• IdaVi

juni: Jag tycker dina värden är bra och jag skulle inte gå vidare med någon utredning. Till oss sa de att de bara rekommenderar det om man hamnar i riskgruppen runt 300. Tyvärr har jag redan glömt mina värden, jag och siffror är inte vänner
    Hehe, trevligt för din bordskavaljer att ha en snygg hylla att kolla på!

Emster: Läskigt med din sambos stress! Bra att ni tar det på allvar. Bättre att kolla upp det en gång för mycket. Och bra att han funderar på att gå vidare. Min pappa och farfar hade hjärtfel och jag är helhisipig så fort jag får lite "känningar" kring hjärtat.

Nu ska vi ta en utflykt till Biltema. Skitvädret försenar vårt garagebygge och vi har nu en grävmaskin på tomten som vi inte kan köra för det förstör mer än gör nytta i geggan

• IdaVi

Minimalla: Vad fin har är, lillebrorn!

aigee: Vad spännande! Blir första gången ni ser pyret då? Jag har ju redan tjuvkikat 2 ggr men har bara drygt 2 veckor kvar till RUL.

Ego: Aj aj i blygbenet och så många funderingar kring dagis. Besökte ett föräldrakooperativ som kör I ur och skur-konceptet igår. De har frivillig tjänstgöring på dagiset, men man måste vara med i styrelsen 2 år och de har möten 11 ggr/år. Utöver det är det lite planeringsdagar och två stycken fixardagar. Men annars känns konceptet och intrycket väldigt positivt. Har helgen på oss att tänka klart. Annars har vi en plats på ett kommunalt dagis, dock inte vårt förstahandsval.

Nån som har erfarenhet från föräldrakooperativ och I ur och skur?

Nu ska jag slänga mig i soffan en stund och vila blygdbenet. Det är fullt ös här hemma med lastbilar som kommer med material till garagebygget och maken som far omkring

Trevlig helg tjejer!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8