• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Assar: Tror Ida var mer poppis för några år sen så jag tror inte våra Idor får så många klasskamrater med samma namn

Sen ska ju förnamnet passa med efternamnet också, inte det lättaste alla gånger. Jag har dubbelnamn, men Ida har makens efternamn. Mitt är ovanligare, men vi tog det beslutet iaf. Hon får ändra sen om hon vill.

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • IdaVi

Assar & Pyttis: Jag tror inte vi ska ha någon Gustav Tycker iofs det är ett jättefint namn, men det har inte varit med på vår lista hittills.
    Är lite inne på Love, tycker det är fint men inte min man tyvärr. Får övertala lite till
    Iofs får vi bara tjejer i våran släkt

• IdaVi

Assar: Vad fiffigt! Ida heter Elisabeth i andra namn. Precis som hennes mormor gör i första namn och jag och mina systrar gör i andra namn. Nästa gång får vi nog ta ett släktnamn från mannens sida, så det blir rättvist.
    Tycker iofs Siri är väldigt fint, det heter min mormor. Men det passar ju inte på en pojke!

• IdaVi

FB: Det har du ju helt rätt i!
    Jag hade ju ett kort namn förut (8 bokstäver med för- och efternamn). Nu har jag 16 bokstäver och tycker det är skitsvårt att skriva under på små kvitton när man handlar. Men man får lära sig skriva med liten stil

Näpp, nu tar jag helg mina vänner! Ha det bra allihopa! Hoppas solen kommer skina på oss, iaf lite!! {#lang_emotions_sunny}

• IdaVi

labilina: Grattis till lyckat VUL! Vad skönt att allt såg bra ut

aigee: Vad jobbigt för dig!  Hoppas dom kollar upp trycket ordentligt!

En liten fråga till nån som kanske har ett svar. Vet ni varför de vill veta vilket datum äggen plockades ut inför NUPP? Blir riskerna för kromosomavvikelser högre för att man använt frysta embryon som är 2 år gamla?
    Usch, börjar bli nojjig för undersökningen nästa vecka!!

Vink vink till alla! Nu ska jag slappa i soffan framför förra veckans avsnitt av Desperate Housewives

• IdaVi

FB: Aha, då förstår jag! Sköterskan jag pratade med tyckte det var jättebra att jag hade gjort IVF, det kanske förklarar saken Tack för infon! *pustar ut*.

Men visst är det konstigt att BM, trots att man har med sig papper från VUL med vilken vecka man är i enligt uträkning beräknat från ET, ändå inte räknar "rätt" utan räknar från sista mensen?!! IVF är ju inte så ovanligt längre. Så min BM har en beräkning och jag en annan. Men det kanske justeras efter UL sen?!

• IdaVi

FB: Ja, det är ju för fanken 2000-talet vi lever i nu

• IdaVi

Assar: Ja, verkligen!! Halleljuja!

juni: Usch, vad jobbigt för dig! Hoppas du kryar på dig snart!

Ego: Väntar på att RMC ska ringa så jag får veta vilket datum, för drygt 2 år sedan, som äggen plockades.
    Har munsår, huvudvärk och känner mig lite seg idag, inget kul alls!

• IdaVi

Siggan: Vad duktig du är!!!

Näpp, nu har Ida och jag vikt tvättat, fixat med disk, tvättat två maskiner och rensat bland gamla tidningar. Dags att ge sig ut och få lite frisk luft!

Carpe Diem!

• IdaVi

Assar: Tycker iofs att stjälper och hjälper ibland är synonymt!

Nu ska vi över till grannen och fika lite. Tror jag ska avslöja att jag är gravid...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8