• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tessanu: Hur mår ditt blodvärde efter så mycket förlorat blod? Jag tappade 1,5 liter blod sist och blodvärdet sjönk till 77. Tog flera veckor innan yrseln blev bra och jag orkade knappt hålla uppe armarna utan motstånd. Hoppas du mår bra trots allt och orkar snusa bebis!

Mat NU!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • IdaVi

Fia: Jag är också i vecka 10+3! Har du fått någon mage ännu?
    Hoppas du mår bättre snart!

juni: Mitt illamående började vända för några dagar sedan. Det kommer fortfarande stunder då jag mår illa, men nu är det mest när jag inte ätit på en stund och på morgonen. Förut var det i princip hela tiden. Håller tummarna för att ditt vänder snart också!

Vilket ruggväder det blev med snö och kyla efter flera dagar med sol och värme!

• IdaVi

Fia: Visst ja, det gjorde vi ju! Minnet är bra - men kort!
    Sista dagarna har det börjat puta ut. Har ETT par jeans jag kan ha som sitter ok, fast väldigt tajt. Är mer svullen på kvällarna. Har haft tunikor på jobbet med uppknäppta jeans. De som vet att jag är gravid tycker det syns på mig också.
    Ska till PoP och köpa deras bomullskjol idag. Köpte den förra gången, men hittar den tyvärr inte i röran här hemma. Den är så himla skön, kan jag verkligen rekommendera!

juni: Mm, det är skitjobbigt! Usch! Var värre den här gången tyckte jag, även om jag nu klarat mig utan att kräkas. Men hellre illamående på morgonen, kräkas och sen må bra än att vara illamående dygnet runt!

• IdaVi

Tessanu: Skönt att du mår bra!!

juni: Det är nog mer att jag är svullen än en riktig bebismage. Men oavsett så kan jag inte knäppa mina byxor och allt sitter tajt. Men idag är det premiär för PoP-kjolen

Sparken: Oj, vecka 20 redan! Här går det undan! Konstigt att du inte fått tid för RUL, men sparkarna kompenserar väl det?!

En liten fråga till er som har två barn. Har ni syskonvagn eller hur har ni gjort? Ida kommer ju vara 2 år när syskonet kommer och kommer gå på dagis ca 2 km bort. Idag har vi bara en bil så det kommer nog bli jag som får gå och hämta och lämna tror jag. Känns som ett måste med syskonvagn. Har ni några bra tips på modeller?

• IdaVi

Tack för alla syskonbarnvagstips! Nu har vi lite olika modeller att kolla på. Dock vill jag inte ha små hjul för att kunna gå lite mer i "terräng" plus att vi har väldigt mycket backar där vi bor.
    Funderar faktiskt på att köpa en begagnad syskonvagn och sälja vår BabyTravel Jogger med ligg- och sittdel. Känns overkill med 3 vagnar

• IdaVi

juni: Babytraveln har liggdel. Annars får jag vänta med att sälja Babytraveln tills bebisen använder sittdelen, för nu kör vi ju bara med Emmaljunga Scooter .
    It's a jungle out there!

• IdaVi

Oj vad ni skriver! Låter som många är nöjda med BabyTravel syskonvagn iaf. Vad har ni för bilar då? Går en sån in i vår bil kan man ju undra? Men det gör den nog *funderar*... Vi har ju en BMW Kombi.

Milla: Var i landet befinner du dig? Tänkte om jag skulle kolla på din vagn vid tillfälle

Emster: Svårt det där. Hon kanske är inne i en drömperiod och bearbetar mycket i sömnen? Jag har inte velat ha Ida i sängen alls för jag vet att svägerskan har problem med att deras dotter (snart 6 år) fortfarande sover i deras säng. Men en kortare period borde ju inte vara nån fara. Men jag har tyvärr ingen erfaranhet av detta.

Ego: Nu börjar pollenperioden och jag får återigen vara utan min medicin. Inte roligt, men vad ska man göra?!

Bäst jag jobbar lite...

• IdaVi

Milla: Haha, en bit härifrån då för att "bara svänga förbi och ta en titt"

Björnes: Läste "utan pipp-nätter". Men så var det ju inte riktigt!

Sparken: Har du en sån där namnbok? Iofs finns ju webbsidor med namn och förklaringar på dom nu för tiden *oj vad omodern jag måste vara som har en namnbok hemma*

Fick höra att kollegans brors fru råkade ut för en jättekomplicerad förlossning i måndags och barnet var utan syre i 20 min. Nu ligger han nedkyld för att inte stressa honom. Man vet inte om det blivit några bestående hjärnskador etc. Så himla jobbigt för dom! Klarar inte av att höra sånt nu utan att tjuta

Ego: Vecka 12 idag! Känns skönt att det går framåt!

• IdaVi

Assar: Mm, sånt vill man inte höra talas om alls
    Haha, jag är en riktigt gammelmodig kärring!

Sparken: Ida är ju jättefint! Vi skrev en lång lista med kill-  och tjejnamn när jag var gravid förra gången. Men när Ida väl föddes så var hon inte alls en Caisa som vi hade bestämt oss för. Så frågan är om det är nån mening att bestämma innan för oss

Mat!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8