Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hemulen: Åh nej! Jag håller en tumme för att det är en snabb variant av magsjuka som ingen av er andra drabbas av. Hoppas verkligen att ni kan åka iväg som planerat!
    Det där är just det jag själv oroar mig för inför vår kommande resa...

• Billabong
    Resande skrev 2014-02-03 17:03:41 följande:
    Galia de hävdar man måste betala så de vet antalet personer som är i lokalen. Det är ju BS för på barnvagnsbio går det ju bra och hur vet de om jag tar med mig tvillingar? Finns ju andra sätt att notera antalet pers i lokalen än att man betalar för bebisar.
    Galia skrev 2014-02-03 21:07:14 följande:
    Resande: Jag tycker att du ska kontakta SF centralt och fråga om det här verkligen är sanktionerat., eller står det någonstans i deras bestämmelser? Som du säger är det dyrt nog ändå iom att det inte är ngn rabatt för barn. Som du skriver så är är ju motiveringen ren BS iom att de i så fall inte är konsekventa. Vad arg jag blir på sånt där!!! SkrikandesSkrikandes (märks det?Drömmer)

Jag blev också riktigt irriterad när jag läste. Så jag var på väg att komponera ett syrligt ifrågasättande till SF:s kontaktmail om hurvida detta var korrekt eller inte. Kollade då runt på deras hemsida och till min förvåning så visar det sig vara så!
    http://www.sf.se/kundservice/fragor-och-svar/?pageId=8642
    Fortfarande lika korkat men tydligen har man på ledningsnivå fattat detta korkade beslut. Så, jag tappade lite min motivation på vägen och skickade inget.

Apropå detta så kommer jag aldrig glömma när jag och mannen för 10 år sedan var på bio i Brunei (f.ö. kort efter Kungen varit där och yttrade sig om deras fina "demokrati"...) och vi en dryg timme in i filmen hör barngråt i salongen. När filmen var slut såg vi att det var barn där i 5-årsålder... Undrar fortfarande hur man är funtad när man tar med sitt barn på den psykologiska thrillern, "Gothica"!

Hur var Bamse-filmen? Tror att O hade gillat den, tveksamt med G dock. J vill nog hellre se Frost om hon ska välja. Någon som sett Frost än?
  • Billabong

Zenobia: Kan det hjälpa med kyla? Iskall saft? Isglass eller vanlig glass?
    Har ingen erfarenhet av blåsor så, men tänker mig att det kan vara skönt att slippa ha något som är det minsta vasst och att kanske kan kyla bedöva lite?

• Billabong

Jag minns inte vilka allergier han har, men tänker att mjuka saker som lätt smälter av sig själva är bra? Och energirikt.
    Banan (små bitar)
    Ostbågar
    Chokladbitar eller ngt annat favoritgodis (Jodå, när man är sjuk får man! )
    Iskall chokladmjölk
    Yoghurt/filmjölk
    Mjukt bröd i småbitar (a'la smakisarna när de var riktigt små) med leverpastej/mjukost

• Billabong

Om han gillade smaken av chokladen men inte kan tugga den, så kanske ni kan smälta den i vattenbad och ge med sked?

• Billabong

Kärnfria vindruvor som ni tagit bort skalet på
    Gillar/tål han andra frukter och bär? Kanske halvtinade så att de är lite kalla fortfarande? Eventuellt tillsammans med yoghurten?

• Billabong

O var en synnerligen välmående bebis och hade 10, 10, 10 på Apgar.
    Medan G hade 5, 5 och 7 eller ngt liknande...
    De föddes ju med snitt, tydligen väldigt sällan barn på 10 på första värdet vid vaginala förlossningar enligt vad jag fick info om.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8