Resande skrev 2014-02-03 17:03:41 följande:
Galia de hävdar man måste betala så de vet antalet personer som är i lokalen. Det är ju BS för på barnvagnsbio går det ju bra och hur vet de om jag tar med mig tvillingar?
Finns ju andra sätt att notera antalet pers i lokalen än att man betalar för bebisar.
Galia skrev 2014-02-03 21:07:14 följande:
Resande: Jag tycker att du ska kontakta SF centralt och fråga om det här verkligen är sanktionerat., eller står det någonstans i deras bestämmelser? Som du säger är det dyrt nog ändå iom att det inte är ngn rabatt för barn. Som du skriver så är är ju motiveringen ren BS iom att de i så fall inte är konsekventa. Vad arg jag blir på sånt där!!!
(märks det?
)
Jag blev också riktigt irriterad när jag läste. Så jag var på väg att komponera ett syrligt ifrågasättande till SF:s kontaktmail om hurvida detta var korrekt eller inte. Kollade då runt på deras hemsida och till min förvåning så visar det sig vara så!
http://www.sf.se/kundservice/fragor-och-svar/?pageId=8642
Fortfarande lika korkat men tydligen har man på ledningsnivå fattat detta korkade beslut. Så, jag tappade lite min motivation på vägen och skickade inget.
Apropå detta så kommer jag aldrig glömma när jag och mannen för 10 år sedan var på bio i Brunei (f.ö. kort efter Kungen varit där och yttrade sig om deras fina "demokrati"...) och vi en dryg timme in i filmen hör barngråt i salongen. När filmen var slut såg vi att det var barn där i 5-årsålder... Undrar fortfarande hur man är funtad när man tar med sitt barn på den psykologiska thrillern, "Gothica"!
Hur var Bamse-filmen? Tror att O hade gillat den, tveksamt med G dock. J vill nog hellre se Frost om hon ska välja. Någon som sett Frost än?