Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Oj milla, värre än för mig! Ska testa m öronproppar. Tror inte jag vill säga nåt. J1 var snabbt förbi, först glad för pkt m Rödluvanbok o kik på brorsan men sen klart ledsen för att hon inte fick klappa honom o inte fick komma in på avd. Tyckte så synd om henne.

• Barbabok

Oj milla, värre än för mig! Ska testa m öronproppar. Tror inte jag vill säga nåt. J1 var snabbt förbi, först glad för pkt m Rödluvanbok o kik på brorsan men sen klart ledsen för att hon inte fick klappa honom o inte fick komma in på avd. Tyckte så synd om henne.

• Barbabok

Så är det nog

Elsis skrev 2012-05-25 19:46:30 följande:
    Barba, vad mysigt du verkar ha det, snällt att alla andra vill sjunga dig och lille J till ro, utom sina egna bebisar;) Kanske paret i korridoren var rädda att barnet skulle vara osäker på sitt kön och därför måste pränta in det ordentligt från början.

Skit. Svullnat över blygdbenet, de har tagit blodstatus nu e samtal m läkare o återkommer. Nytt förband med då det var blodfyllt. Misstanke om ev andra blödningar. Inte avslag/blod där är det normalt. Undrar vad som sker nu?
  • Barbabok

Somnade o vaknade med lätt panik men det var bara gasvarning. De serverar ju bara gasbildande på bb, varför? Fick hjälp att komma upp ur sängen igen, spärrarna till sidorna är vid tårna och så vig är jag inte, inte ens som ogravid.

Syster N. Min första plan var att J1 skulle köpa till J2 men det var hon helt ointresserad av. Nu har brorsan köpt 1pkt/dag istället, klart mer uppskattat.

• Barbabok

Svullnad ok, dr kollade mig idag. Ensam i rummet idag, var en lugn natt. Får kanske åka hem imorrn.

• Barbabok

Mrs F, oj jag gjorde inte en enda matlåda jag så noggrant planerat in. Skönt med avlastning.

Jag ska bli av med förbandet imorgon men får nog inte åka hem ändå, hb 87 så nu pågår diskussion med dr om dropp/spruta eller blodtransf. Hmm. Enda jag märkt är huvudvärk.

• Barbabok

Nähä, dr ville inte ge mig nåt alls. Ät nyttigt typ.

Jag skvallrade nyss till ssk, vi har besöksförbud pga rs här, ändå knatar en mamma ut med bebis o allt till ett mindre släktmöte utanför dörrarna! Fullt med småbarn. Vad är så svårt att förstå?

Jag var ut till J och pratade, spritning när jag gick in. Noga. J2 stannar inne på avd. såklart.

• Barbabok

Hemma!

Fast, jag är besviken, jag bad om en enda sak det var att det skulle vara rent och snyggt Möjligen är det undanplockat. Barnsängen ej bäddad, vår säng ej renbäddad, inget avtorkat (äggguleklet på skåplucka och kylen, kaffefläckar på v-rumsbordet, nåt intorkat kladd i soffan osv) nä f*n ska det vara så svårt? Nu är de iväg och åker karuseller, skönt att få slippa se honom ett tag känner jag. Var det så mycket begärt?

Svärisarna var glada såklart, J1 var lyrisk, hon pussar och klämmer och känner Överlycklig så länge det nu varar. Jag känner mig matt, får nästan (ska inte, det ska han göra!) börja städa så jag kan vara här hemma. Hatar smuts. 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8