Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barbabok skrev 2012-05-25 14:19:59 följande:
    åh nej, en natt till med roomie. Jaja. Hon sjöng bättre än den mamma och pappa som totalt tondöva vrålade i korridoren i förrgår med nonsenstexter typ -ja du är en pojke ja det är duuuu.

Dagens egosamhälle, sköt dig själv å skit i andra

Sorry för pessimismen men varför gör de så?

Ja, du, panik kanske? När Lucas var nyfödd delade jag rum med en kvinna ifån nordafrika. Hon kunde inte svenska, och hennes tolk fick inte stanna över natten. Hon satt hela natten och hyssjade på sin dotter, som gallskrek av hunger. Hur förklarar man för nå'n som inte ens förstår språket? Tror du din rumskompis går att prata med?
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Barba: Nej, du har det definitivt värre än jag . Jag behövde bara ligga kvar en natt - och var pigg nog att både vara i lekparken och gunga Gabriel (med lillebror i sjal på magen) och gå en lång, skön promenad i vårvädret dagen efter förlossningen (grannen - som fått sin första tre månader tidigare - var grymt imponerad, liksom småtjejerna i lekparken ). Hoppas att blödningen inte beror på något allvarligt, och att den slutat helt nu.

• Milla C

Barba: Vadå! Menar du att det ska gälla alla ! Inte bara dem vars syskon/kusiner/andra släktingar ligger i respirator pga RS? (Undrar om det möjligtvis var så den mamman tänkte )

Hade en kompis på besök idag, som hade sin tvåveckors bebis med sig. När hon låg på BB i V-ås fanns det någon liten som låg i respirator pga rs om jag förstod henne rätt. Tvåveckorsbebisen hade för den delen hosta, eftersom kusinerna fått komma och hälsa på för att deras mamma inte talat om att de är dunderförkylda .

M73: Bara "upploppet" kvar då . Hur långt har du till bf?

• Milla C
    Kasper: Grattis till lyckat UL. Men, det funkar väl inte med en tjej ! Bebisen heter ju Melker ju !

Chiqita: Gabriel fick jag tillägsmata med ersättning från det han var bara ett par veckor, och han slutade amma helt när han var ung ett halvår. Lucas helammade jag tills han var sex månader. Då introducerades välling och smakisar med mat - som snabbt blev väldigt populära och ökade i storlek. Så han slutade amma ganska snart han också.

Angående syskonlikhet så är mina killar inte särskilt lika (som de som träffat dem säkert kan intyga). Gabriel var otroligt lik min tvillingsyster när han var nyfödd tyckte jag (jag hade mörkt hår när jag föddes, tvillingsyster ljusare. Gabriel är ljusröd(rödblond heter det visst)). Lucas såg ut som en liten italienare när han föddes. Massor av mörkt hår och olivfärgad hy (släng av gulsot). Annars var han nog mer lik maken än mig. Numera ser Gabriel mest ut som sig själv, och Lucas ser ibland ut som min pappa/storasyster gjorde när de var små. Ska bli roligt att se hur det utvecklar sig när de blir vuxna .
  • Milla C

Fisken: Jag håller med Pysslig - omställningen var större när första barnet kom än när andra barnet anslöt till familjen här också. Hade också hört skräckhistorier om att det var så jobbigt med två barn att pappan inte fick gå ut i fem minuter ens, men här flöt det någorlunda smidigt att vara ensam med två ganska fort.

• Milla C

Zazz: Välkommen! Även jag är "veteran" och har hängt i 30+-trådarna sedan november 2005. Har två söner, en född -06 och en född -09. Själv blir jag 39 om typ fyra månader, men vem räknar .

Chiqita: Hmm, så där fin mage har inte jagg fått till ännu - och då är L ändå tre år ! Hur gör du?

• Milla C
    {#emotions_dlg.flower} Grattis Syster Norr! Nalle
  • Milla C
    {#emotions_dlg.flower} Grattis till tösen Firren!Nalle

Baby Grattis snuppis till dottern!{#emotions_dlg.flower}

Zazz: Nej! Hoppas att det bara är "falsklarm" och att bebisen mår bra därinne!
  • Milla C
    Barba: Angående ersättning kan jag bara berätta hur vi haft det här: Med gabriel sinade mjölken efter 10 veckor (oupptäckt celiaki som gjorde att kroppen min behöll all näring den kunde få tag på till mig själv), så det var ju tvunget så att han fick ersättning. Det gick inte en dag utan flera "uppstötningar".Jag brukade börja dagen med att sätta på honom färgkoordinerade kläder, framemot eftermiddagen... inte så färgkoordinerat längre . Kräkningarna upphörde när vi införde mat och välling.
    Lucas helammade jag i över fem månader, och fasade sedan ut med smakportioner/mat och välling på kvällen. Han har aldrig varit en kräkbebis, så han var färgkoordinerad de flesta dagar, även på kvällen .

Angående J1`uppförande har du redan fått bra råd. När det gäller läggning var jag rak redan innan Lucas föddes att jag ville fortsätta ta varannan läggning med Gabriel, så vi försökte #fixa till" Lucas amningstider så att Gabriel nattades kl 19 och Lucas ammades inför natten runt 20. L älskade att sova i sjalen/bärselen eller liggandes på mitt eller makens bröst i soffan, så det brukade inte vara något problem. Men det som funkade för oss kanske inte funkar för andra. Alla är vi olika, även barnen .
  • Milla C
    M73: {#emotions_dlg.flower}Baby Grattis till tösen! Nalle{#emotions_dlg.flower} Är det det som kallas för triss;-?
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8