Barba: Angående ersättning kan jag bara berätta hur vi haft det här: Med gabriel sinade mjölken efter 10 veckor (oupptäckt celiaki som gjorde att kroppen min behöll all näring den kunde få tag på till mig själv), så det var ju tvunget så att han fick ersättning. Det gick inte en dag utan flera "uppstötningar".Jag brukade börja dagen med att sätta på honom färgkoordinerade kläder, framemot eftermiddagen... inte så färgkoordinerat längre
. Kräkningarna upphörde när vi införde mat och välling.
Lucas helammade jag i över fem månader, och fasade sedan ut med smakportioner/mat och välling på kvällen. Han har aldrig varit en kräkbebis, så han var färgkoordinerad de flesta dagar, även på kvällen
.
Angående J1`uppförande har du redan fått bra råd. När det gäller läggning var jag rak redan innan Lucas föddes att jag ville fortsätta ta varannan läggning med Gabriel, så vi försökte #fixa till" Lucas amningstider så att Gabriel nattades kl 19 och Lucas ammades inför natten runt 20. L älskade att sova i sjalen/bärselen eller liggandes på mitt eller makens bröst i soffan, så det brukade inte vara något problem. Men det som funkade för oss kanske inte funkar för andra. Alla är vi olika, även barnen
.