Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barba: Låter som en ganska allvarlig "fnurra på tråden" . Iaf skulle det vara ett väldigt "statement" om jag själv gjorde som din man gjort. Hoppas att ni hittar någon form av lösning.

Hejja J med karuseller och bergochdalbana !

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Chiqita: Vilka otroligt fina barn . Och ett jättefint kort också!

Barba: Eftersom jag verkligen inte kan förstå hur man kan sticka ifrån sin familj i två hela dygn och sedan låtsas som ingenting har jag inga råd att ge där, men när det gäller förlossning kan jag säga att för mig var det bara positivt att slippa alla kemiska bedövningsmedel andra gången. Jag använde TENS-apparat och profylaxandning. Jag kan försöka leta upp böckerna och skicka till dig om du vill.

Idag är det tre år sedan Lucas kom till familjen. Han fick en stor "Plasto"-traktor när han vaknade - som han genast prövade i sängen .

• Milla C
    Glassgrisen: {#emotions_dlg.flower} Grattis till Freya! {#emotions_dlg.flower} Lucas hälsar att hon valde en himla fin födelsedag .
  • Milla C
    chiqita skrev 2012-04-10 12:13:19 följande:
    Måste bara säga.. I  min bärsjal! Hugo kan sitta och sova där i timmar och själv har jag händerna fria och kan få småsaker gjorda

Lucas "bodde" också mycket i sjalen när han var liten, och älskade det. Brukade väl ta en 10-20 sekunder för honom att somna . Bärselen fick jag mer ont i ryggen av, för den var svårare att ställa in efter min rygg.
  • Milla C
    chiqita skrev 2012-04-12 11:59:11 följande:
    En skum sak.. Igår fick jag precis som med Agnes extremt ont i magen när jag drack mjölk, och Hugo gillade det inte heller.. I tillägg ngn typ av allergisk reaktion när jag åt äpple.. Någon fler som blivit överkänslig mot vissa saker under amningstiden?
    Jag blev ju glutenintollerant när Gabriel föddes, så jag svara JA på den frågan. Prova att äta lactosfritt två veckor och se hur magen mår av det är mitt tips .
  • Milla C

Välkommen Selenea ! Klart du ska vara med här . Grattis till vecka 13!

• Milla C
    chiqita skrev 2012-04-14 22:39:41 följande:
    Sarah och Milla: Intressant att fler märkt av problem under amning.. Fast er glutenintollerans höll i sig? Jo jag dricker ingen mjölk men har haft lite i teet varje morgon. Inte alls mycket och det verkar gå bra för H också. Vi får helt enkelt testa oss fram

Jodå, glutenintolleransen håller tyvärr i sig hela livet. Lactosintollerant kan man vara i olika grad. Skönt att H's mage tål mjölk i teet iaf. Prova sig fram är nog det enda man kan göra, bara man tänker på att det kan ta ett tag både att få reaktionen och att bli av med den .
  • Milla C
    Sarahkka skrev 2012-04-15 19:20:38 följande:
    Jag kunde aldrig amma och mitt kom efter 1 år dessutom, och den håller i sig. Har man fått det så blir man inte av med det.
    Kunde du inte amma för att du inte fick någon mjölk, eller hade det andra orsaker? Min mjölk sinade ju ganska snabbt med Gabriel, och det berodde ju på att min kropp hade nog med att försöka få näringen att räcka till mig. Lucas föddes ju över ett år efter min diagnos, och honom kunde jag amma .

Barba: Fy så jobbigt du haft det och har . Hoppas att läkaren på TUL är en sansad och insatt person.

Resande: Men nu får det väl ändå räcka för er också ! Kortisonspray hjälpte inte på mig heller när jag hade bihålsinflamation - det var antibiotika som gällde.
  • Milla C
    Barbabok skrev 2012-04-15 21:13:27 följande:
    Milla, ja vi träffade henne på RUL och hon var supertrevlig, men det är min BM också på MVC tills jag nämnde KS så vi får se.
    Hoppas att denna fortsätter att vara trevlig då . Jag vet att det finns en förlossningsläkare i Västerås som i stort sett inte tycker att KS ska beviljas för någon kvinna - men det är en man, så det är definitivt inte den ni får nu då .
  • Milla C
    Pysslig skrev 2012-04-24 22:09:43 följande:
    Jag boobsen är inte vad de varit. Var till en bra underklädesaffär förra helgen. Skulle ha en baddräkt. Där hade de baddräkter som hade BH-kupsstorlekar, toppen. Fick in en i min gamla storkel. HALLÅ, tuttarna var är ni!!!

När jag och P skulle gifta oss gick jag till lokala underklädesaffären, där försäljaren talade om att jag inte alls hade 85B utan 75A. Hon hade rätt .
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8