Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tessan jag vet inte, med J var jag kvar 4 nätter för jag vägrade åka hem innan jag fick kläm på amningen. Sen var jag nog lite i chock efter de hittade hjärtfelet också. Då tog han ut ledigheten i halvdagar.
    Jag tror tiden är 3 dagar för KS. Man bör ju inte bära tungt därför anser jag att det hade varit bättre att få hans hjälp senare när jag väl kommit hem, hälsa på bebisen kan han göra ändå, han jobbar på sjukan och kan ju kika in när han vill även om det blir korta stunder då, samma efter jobbet. J skulle inte gilla att sova borta, hon är ganska mammig. Dessutom är hon nog inte road av farfar/farmor mer än ngn timma och nån annan kan inte vad jag vet.

snart är han här
  • Barbabok

Firren, jag ska nog kolla med min mamma kom jag på, hon har samma rektor (chef) fast hon jobbar på en annan fsk. Såvitt jag vet gäller 15h/v direkt man slutar jobba här 

snart är han här
  • Barbabok
    Galia skrev 2012-04-20 20:47:02 följande:
    Barba: När du skrev att du skulle kolla med din mamma trodde jag att du menade som barnvakt åt J....men det är inte ett alternativ? Bf är väl 39+6. Jag går in i nya veckor på söndagar (v?+0 är det alltid då) men har bf en lördag så det bör bli 39+6 då

Nä hon jobbar. Kom bara på att på fsk där hon jobbar och den som J går på är det samma kvinna som bestämmer. Jag kan ju inte vara den första som sitter i detta dilemma. Kankse vet hon hur rektorn bestämt tidigare.

Jo jag såg att 39+6/40+0 är typ samma, antar att de räknar lite olika. Inte 39+0 iallafall
    snart är han här
  • Barbabok

jo är man sjuk får man utökat direkt. KS o grav. är dessvärre inte nån sjukdom

snart är han här
  • Barbabok
    M73 skrev 2012-04-21 09:02:49 följande:
    Barba; ingen sjukdom men du är ju inskriven på sjukhuset. 

Ja jag håller med dig, får se om fsk gör det bara.
    snart är han här
  • Barbabok

Glassgrisen, jo det är snitt som gäller, därför undrade jag vilken vecka det görs här, 7-10dgr före BF nämligen.

V35 idag (34+0) och imorgon är det dags för UL igen och se om det finns mer/mindre vatten kvar, jag gissar på mindre för det känns så Vill helst inte att bebis ska komma så tidigt för då blir vi väl kvar på neo.  

snart är han här
  • Barbabok

Glassgrisen, oj jag slarvläste visst, missade det med amningen. Vad trist då jag förstår att du helst hade ammat. Jag har inte ens tänkt på att det inte skulle gå att amma, för det gick ju med J. Å andra sidan orkade hon inte äta tillräckligt så jag fick ju börja med gröt när hon var 3mån 3v. Väldigt emot min vilja men det var rätt för ser jag foton i efterhand så var hon förskräckligt mager.

snart är han här
  • Barbabok

Ja det kom väldigt passande nu faktiskt. Hon är rätt kinkig.. Jag räknar med minst 1v hemma, jag som bara hade 3 kvar att jobba.

snart är han här
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8