Tack för allas input, nu är han hemma, utan förklaring (än). Vi har ätit och småpratat med J. Ja det är absolut mina hormoner samt hans ovisade intresse för gravidteten som spökar, men jag tror inte det är hela förklaringen. Vi har ju helt klart problem. Det konstiga är att om han lyssnade aktivt skulle 75% av problemen inte finnas, han missförstår och feltolkar så ofta, och blir arg därefter. Vi hade en period under/efter fam.rådg. förut där han fick rådet att lyssna noga och då gick det genast bättre. Jag fick rådet att enbart prata när vi var i samma rum då jag ofta blev arg för att jag fick uppåtväggarnasvar.
Nog om det
Vad tror ni, vågar man efter min stress och panik förlossning (en sk normalförlossning) satsa på dyktekniken och ha lillasyster och make med sig eller är det för mycket att hoppas på? Jag tror syrran behöver det då hon blev så förskräckt vid sin förlossning att hon överväger att dottern får bli ensambarn, hennes sambo får inte ens nämna fler barn. Men, då behöver jag input, ska jag köpa ngn bok specifikt eller är det försent nu? Ska man öva mer än jag gör nu då det drar samman att jag andas såsom man gör på yoga?