Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Chiq, heja heja och lycka till nu!

han kommer i juni
  • Barbabok

Kasperina, men åh Vet inte om vi är sån mismatch, hoppas inte!

Igår småpratade vi lite om föräldraledigheten och vi kom överens (känns som att man ska be om skriftligt för har han glömt har det inte hänt?). 
    Jag vill inte bränna alla mina FP-dagar på att han inte vill vara ledig mer än 4mån nu i början men inte vill sätta bebisen på fsk så tidigt, så helt otroligt säger han att fram till inskolning får jag så många dgr vår ekonomi behöver, sen efter inskolning delar vi 50/50 på det som är kvar! En alldeles ypperlig lösning enl. mig.

Jag är lite inne på Stramaljs syn, att kanske är det inte så illa med relationen utan kanske är det mitt dåliga mående som gör att relationen är så dålig? Inte en helt omöjlig ekvation faktiskt. Jag har varit nere i perioder sen tonåren men egentligen inte tagit tag i det utan blundar hellre, och är väl lite bitter. 
    Sen ÄR karln urdålig på att prata och informera, men det kanske rådg. kan få lite bukt på?    

han kommer i juni
  • Barbabok

nämen, min text försvann!

Jag vet inte om nån kompis passar, funderar. Enda jag vet vill är min mamma men det gör hon för sitt eget nöjes skull, inte för att stötta mig. Hon är inte den stöttande typen kan vi säga.
    Doula där jag lyckats hitta pris kostade för bara närvaron under förlossningen 3000kr, sen ska man väl ses innan också.    

han kommer i juni
  • Barbabok

Galia, nädå jag missförstår inte (hoppas jag).
    Delvis har jag såklart mig att skylla, sen har egenskaper som inte är önskvärda tydliggjorts sedan vi fått barn helt klart. Jag tror och har sagt åt honom att det hade varit mycket bättre om han inte lovar så mycket och sen sviker. Säg nej istället! Han är en "snäll kompis, jasägare" uti fingertopparna har jag insett. Jag är sån att säger jag något gör jag det, inom tidsramen jag lovat. Han är inte sån kan vi säga.

han kommer i juni
  • Barbabok

Så bra, jag fick nytt tangentbord och trådlös mus av J och maken. En ihopplockad dator kommer senare. Min laptop är på upphällningen och det var bara det jag önskade mig. Hellre en stationär som jag kan ställa bredvid soffan än en laptop igen. Tror jag. Jag fyller inte jämt så man får väl önska sig lagom dyrt

han kommer i juni
  • Barbabok

Glassgrisen, usch jag vet känslan. Jag gick ju förbi BF 13dgr, hon kom 14dgr senare. Nu är jag redan less i v32.

han kommer i juni
  • Barbabok

Tack Firren, jag väljer också att hoppa över ett visst inlägg! Alla plus är inte av godo

han kommer i juni
  • Barbabok

Jag tycker det går fort iofs men känner mig som en trasa ändå. Läser Att föda varje kväll och funderar på om det går att överleva "utan allt" i medicinsk bedövningsväg. Vet inte om jag ska be någon utomstående att vara med, jag tror inte att maken misstycker bara han får vara med själv också. Men vem? Jag har inga pushande tjejkompisar och jag vill inte ha syrrorna eller mamma med. En killkompis känns ändå uteslutet.

Det står så snyggt i boken att ens partner är bäst stöd osv men min såg jag ju inte till, han gömde sig vid huvudändan och svarade knappt på tilltal. Han är inte stöttande, varken i eller utanför förlossningssalen. Det är lite därför jag är anti att han verkligen ska vara mitt stöd, för jag blir bara så besviken över det uteblivna stödet och arg bara jag tänker på det fast det är säkert jätteorättvist. Men det är ju jag som ska föda och så känner jag faktiskt. Jag vet att det inte spelar någon roll att vi pratar om det nu innan för det gjorde vi förra gången och ändå "svek" han. Inte ett endaste ord kom.. fan.

han kommer i juni
  • Barbabok

Galia, ja han vet att jag nog vill ha någon med men vi har inte pratat om det nyligen. Då verkade det helt ok från hans sida.
    Njae han är urdålig på stöttning och input ens i de mest vardagliga situationer (vet inte om jag är dålig på att förklara men ibland verkar han så... trög? Jag gillar att prata t.ex. orättvisa, samhällsfrågor, genus osv men han ser ut som ett levande ? varje gång och säger totalt konstiga saker)  så jag tror inte en stressad sits gör att det lossnar. Jag ska ta detta med BM först tänkte jag innan jag säger mer till honom.

han kommer i juni
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8