• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sara och Malinkat - Grattis till första stegen!

Mini - Spännande! Tänker på er!

Ego - Ingen bra dag idag. Fogarna värker och jag mår illa så jag får inte i mig någon mat att tala om. Värst är dock att jag har en del sammandragningar - obehagliga på gränsen till onda. Får hoppas att det lugnar ner sig snart för det känns inte riktigt rätt... Om jag mår bättre ikväll tänker maken och jag i alla fall pipa ner på bio när barnen somnat.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Tack för er omtanke. Inga fler direkta sammandragningar men väldigt mycket magknip och oroliga tarmar. Jag tror att mathållningen här är lite mer "fett och stekt" än vad jag är van vid och jag får ju verkligen akta mig med min historia av magmunsbråck....

Vi kom iväg på bio! Inception med Leonardo Di Caprio såg vi. Riktigt bra tycker jag (men så var det också första gången på lääääänge som jag var på bio ) och det var så mysigt att gå på date med maken. Möjligen ska vi satsa på att gå ut en kväll och äta middag på tu man hand också så att vi får riktig valuta för besöket.

Fia - Det är inte ligamenten då? Just den där plötsliga värken låter lite som det men det kan ju mycket väl vara foglossning också. Hoppas att du får bukt med det!

Milla -. Hoppas att ni kommer iväg på något på söndag och att svärmor sköter sig.

Jag känner Spikelin nu sedan några dagar tillbaka. Så mysigt!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Ja, jisses! ATT vi står pall för "gnäll" (tycker nog egentligen inte att det ska klassas som gnäll när det är åderbrock i underlivet *ryser* som är anledningen)! Kram på dig Lena! Jag tycker verkligen att det låter vedervärdigt jobbigt!

Ikväll hoppas vi komma iväg på restaurang jag och maken. T har dock fått en del utbrott igår och idag (jag tror att vistelsen börjar kännas väl lång även för henne ) så jag vågar inte riktigt ta ut något i förskott men har ändå passat på att kolla in menyn på stället vi bokat bord på så att jag får mig en trerätters i sinnet i vart fall.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Åååååhhhh! GRATTIS Mini med familj! En liten Charlie! Så alldeles fantastiskt underbart! *tårögd*

Vi KOM iväg på sen middag igår (varje gång vi har varit iväg har vi sövt R innan - något annat är otänkbart). Helt fantastiskt att kunna sitta och prata ostört en hel kväll. Vi avhandlade en massa minnen från när vi träffades och gottade oss i hur kära vi fortfarande är och sedan avslutade vi det hela med en liten hångelpromenad i den varma kvällen. Jädrars vad jag är lyckligt lottad som är gift med den mannen! Hjärta

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Pregga - Välkommen! Jag är nyligen fyllda 37 år och bor i Stockholms innerstad. Jag har hängt i 30+-trådarna sedan försommaren 2006 när min man och jag började försöka få barn. Sedan dess har vi haft ofattbar tur (förutom ett missfall) och fått två fina döttrar - den första i november -07 och den andra i juni -09 - och nu är jag i vecka 21 med vårt tredje barn (BF 17/12).

Söder - Nej, det vore synd att säga att R sover bra när vi har lagt henne. Det brukar vara en hel del uppvak och långa vakenperioder vissa nätter. Hennes mest stabila sömn brukar dock infalla mellan läggning och fram till ca kl. 23.00. När vi varit iväg första kvällen sa jag till maken i taxin hem att jag hoppades att R inte hade vaknat något men sedan rättade jag mig och sa att jag hoppades att hon vaknat men att svärfar lyckats söva om henne. Och det var så. Är man bara snabbt in när hon börjar knorra hinner hon inte vakna till alltför mycket och då kunde svärfar utnyttja de ingående instruktionerna han fått om hur han skulle buffa henne till sömns igen. Jätteskönt att det fungerade! R brukar sova i sin spjälsäng bredvid mig (så att jag kan sticka in handen mellan spjälorna och buffa henne när hon vaknar och slippa gå upp själv) fram till ca kl. 05. Sedan ca en vecka har vi äntligen fått bort den vällingflaska hon tidigare brukade få då (och då även vara vaken ca en timme) och nu räcker det att bara lyfta över henne för att hon ska somna om bredvid mig. Tyvärr sover hon väldigt oroligt då men hon brukar i vart fall inte vakna förrän vid kl. 7 då hon går upp till pappa (och jag sover vidare ett tag). Nätterna skulle kännas ok nu trots alla uppvak men det jobbiga är att hon ca var tredje natt vaknar vid 2-3 på natten och är vaken ett par timmar. I hate!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

...och idag fick den blivande trebarnsfadern känna den första sparken utanpå magen. Tänk att det är lika magiskt varje gång! Vi var allt lite tårögda båda två. Hjärta

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Tilda - Grattis till fina siffror! Vi berättade för T efter KUB och även hon fick då frågan av sin far om hon visste vad mamma har i magen. "En spik!" var hennes gissning. Nu pratar hon ganska ofta om bebisen (även om hon hela tiden konstaterar "Den syns inte") och häromdagen var hon på Myrorna med sin pappa och då valde hon ut tre äggkoppar med figurer som hon köpte för femton kronor. Den med en häst på var till henne själv, den med en krokodil var till R och den med en apa var till bebisen i magen.

Cissi - Jag förstår hur du tänker. Skönt att du fick en remiss.

juni - Jobbigt läge. Lätt att säga kanske men jag tror att du klarar förlossningen utan bedövning om du måste. Jag förstår dock absolut din oro över att paja ryggen så jag hoppas att du får bra svar på dina funderingar kring det. Jag har ju ett KS och en vaginal förlossning i bagaget och har bra erfarenhet av båda. Hoppas dock ändå på vaginal denna gång.

Lena - Välkommen tillbaka!

Ego: Idag har vi varit och hälsat på Oyra med familj i deras sommarstuga (jättemysigt såklart!). Dagens skräll är att vi fick båda barnen att somna i bilen på vägen hem (vi hade satt på dem pyamas och gett dem välling) och sedan lyckades vi bära upp dem till sängarna och få dem att somna om på en gång. Ett litet steg för de flesta föräldrar kanske men ett gigantiskt steg för familjen Ela!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Stort grattis Pregga! En riktig sötnos har du fått hem (och han får mig att längta till juletider ).

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    asap skrev 2010-08-22 14:46:21 följande:
    Bara hon sade det kände jag att "ja, varför har vi inte det egentligen?"
    Heja Assar! Heja Assar!
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Frk Kanin - Åh, håller tummarna benhårt - både för bra resultat av kommande äggplock och lugnande besked angående leverfläcken. Härligt att du har haft en fin sommar!

juni - Va?! Vill du inte ha större bröst än gravidbrösten??? Känner inte igen någon stickande känsla. Däremot tycker jag att det trycker obehagligt om jag sitter på huk en stund - hoppas verkligen inte att det är åderbråck på g.

Fia - Usch, för förkylning. R:s näsa rinner idag och jag nyser väldigt mycket (vilket gör ont som f*n i fogarna...knasigt...) men annat är väl inte att vänta när T började dags igen igår. Krya på dig!

Milla och M73 - Hur är det med sjuklingarna?

Ego: Jag var hos BM idag och allt såg bra ut. Hon  bekymrade sig dock för mina fogar och betonade att jag verkligen skulle känna efter när jag börjar jobba hur mycket jag mäktar med. Hon är härligt peppande för många skulle nog tycka att jag får skylla mig själv lite som ger mig in i tre graviditeter så här tätt men hon pratar alltid om att hon tycker att vi gör helt rätt som får barn så nära varandra. Som hon säger - det är jobbigt NU och kommer givetvis att vara det i perioder men vi kommer att få igen det tusenfallt! Tyvärr var det hennes sista dag idag för hon går i pension. Hoppas att efterträdaren är lika bra. Jag har i alla fall bokat tid för massage hos en som är duktig på att behandla gravida på torsdag för jag har några låsningar på höger sida som måste åtgärdas innan jag blir galen. Fick även kontaktuppgifter av BM till sjukgymnaster som kan foglossningar. Måste ta tag i detta nu för med min bakomliggande skolios känns det som att det kan bli riktigt illa...

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8