• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena - Fast jag tror att det har ett värde att även tala om varför man inte vill umgås (att det är just för att hon slåss - inte för att man helt enkelt inte vill vara med henne). De förstår mer än vad man tror!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Lena - Fast jag tror att det har ett värde att även tala om varför man inte vill umgås (att det är just för att hon slåss - inte för att man helt enkelt inte vill vara med henne). De förstår mer än vad man tror!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

F-n f-n f-n. Kräkningar med gallsyra nu under kvällen. Jag orkar inte att det här helvetet ska börja redan nu. Ska jag behöva kräkas i ett halvår?

Aigee - Johodå. Man kan få två likadana på rad (vi råkade dock få två vagnvägrande tempramentsmonster som inte sover ). Men eventuella treor hänger bara med (som Fias kollega deklarerat)!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Ni kan ju förstå nivån på mina kräkattacker när maken just undrade om det var ok att han gick in på toan en liten stund...

Två är dubbelt så bra
  • Ela

juni - Hurra för väl utförd tenta!

Milla - Trist med sen man.

Tack alla för sympatier. Jag tog en Losec igår och en idag så jag får hoppas att det hjälper lite. Jag ammar visserligen morgon och kväll och det står att man ska konsultera läkare men jag är så oansvarig att jag kör ändå. Det är verkligen mest mysamning och R är så pass stor nu. Ingen galla än idag men jag vågar inte ropa hej än för det känns inte helt långt borta. Och jag har oerhört svårt för att få i mig mat...

Till på köpet har jag ensamkväll. Maken är på sommarfest på jobbet (tro mig - han behövde komma iväg efter några jobbiga dagar med två barn som båda måste vara i någon slags faaaaas). T fick ett fullständigt tokbryt när han gick och skrek gång på gång det värsta hon kunde "Jag vill fööööljaaaa meeeeed!!!!". Sedan slängde hon sig på vår säng och skrek att jag skulle gå ut (tonåring?) så jag gick och kånkade runt en grinig R och undrade hur jag skulle behålla min mentala hälsa. Till slut satte jag på en barnskiva på ganska hög volym och ta mig 17 om det inte lockade ut henne och sedan hade vi en riktigt mysig timme när vi sjöng och dansade. Och nu sover de (även om R precis vaknade och att stå lutad över en spjälsäng för att söva om en bebis mär man har en svidande mage gör ont...).

Sedan måste jag bara berätta om häromdagen när vi tänkte att vi skulle berätta för T om bebisen. Maken frågade henne om hon visste vad mamma har i magen. "En spik!!" var svaret. Så nu får väl nykomlingen kallas Spiken då. Hjärta

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Assar - Thea, Ruth och...Spike. Nja, kanske inte ändå.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Pyttis, Vi4 och juni - Tack för input om Losec och amning. Jag har faktiskt tagit tablett i några kvällar och nu mår jag bättre tack och lov. När jag var hos läkaren (mycket erfaren gyn som hör till MVC) tidigare nämnde jag i förbigående att jag kanske inte ska ta Losec så länge jag ammar och då sa han typ "Mja, det vet jag inte direkt om jag tycker att det ska hindra dig" och i ljuset av det och vad Vi4 och juni skriver så känns det ok att jag tagit dem.

FB - Skööönt att h*n vänt sig! Nu är det stränga order till liten att hålla sig på rätt köl!

Assar - Wow! Där ligger man i lä (än så länge i alla fall )! Skönt att läsa om några som gett sig på en fyra efter tre barn tätt - då kan det ju inte vara såååå farligt.

Här kämpar vi på med R:s sömn. Hon har faktiskt blivit liiiite stabilare med färre uppvak under kväll och förnatt vilket är skönt. Hon vaknar dock alltid vid 4-5 och så blir det någon timmes vakentid men nu kämpar vi tills vi får henne att somna om ytterligare en timme eller så för att därigenom kunna gå ner till en dagslur (lite senare och lite längre). I slutändan kanske dygnet rätar upp sig lite, vem vet? Hon är sååå söt när hon struttar runt nu i alla fall. Hon ser ut som björnen Baloo - när han dansar med den där lite vaggande gången och armarna utsträckta men böjda åt sidorna. Hjärta

För övrigt är det Lenas fel att maken just left the building för att köpa en stor påse smågodis till mig.

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Marge75 skrev 2010-06-21 21:50:20 följande:
    Du tänkte också fixa svamp, eller?
    Förvånad 

Ja, det lät så lockande på något sätt! Och så är jag lite inspirerad av T just nu. Är det någon annan som har ska minsann jag också ha (för T gäller det även feber och sådant så då får det väl gälla svamp för mig med ).

Och tjuvläsning is da shit!
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Jaha. För ett år sedan hade jag magen full av bebis och Oyras födelsedagstårta när jag låg här på soffan och började känna av värkar lite smått. I år har jag visserligen också bebis i magen (men den är inte liiiika sprängfylld nu ) men ingen tårta. Däremot har jag gjort en tårta som står i kylen och väntar på att bli dekorerad för morgondagens firande av vår lill-Strut! Hjärta Tänk va?!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Kikar snabbt in och tackar för alla grattis till R. Det blev en trevlig dag med ett liiitet kalas. Det är både bra och dåligt att vara andrabarn (särskilt om man råkar fylla ett under midsommarhelgen när ingen är hemma) - kalaset blir mindre och därmed blir det färre presenter men å andra sidan är föräldrarna lite mer avslappnade så man får moffa i sig hur mycket tårta (nej, ingen barnanpassad utan en med socker i) man vill.

Nu är jag helt slut för vi har tvättat och packat hela dagen för imorgon drar vi till Gotland. Ska bli skönt med miljöombyte!

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8