Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Just ja, inte så konstigt att jag var smärtpåverkad, fick kopia på partogrammet idag, gick från 4 -> 10cm på 2h.

En sak till, har fått vatten i ankeln, kanske i båda men den ena är totalt rundad och fotknölen syns inte ens. Finns det nåt bra med idag tro?   

han kommer i juni
  • Barbabok

Ida, en stor ask, minst!

Resande, jag har druckit 2+L idag bara pga foten men det är ändå jättesvullet. Jag har stödstrumpor, ska dra på dom imorgon.

Fissurer är sprickor, svårläkta då ringmuskeln är i kramp. Jag har fått en skitdyr salva som innehåller samma som blodtryckstabletter fick ajg det förklarat, den ska göra att krampandet släpper och ger det hela en chans att läka, men hittills inga resultat efter flera veckors smörjning. Jag ryser från top till tå när jag ska torka mig (eller snuddar) och får en reaktion som gör att jag måste (okontrollerbart) klia hårt, vilket gör att  det gör skitont i flera timmar efteråt.

Jag vet inte om fissurerna är pga UC eller nåt annat, de kan uppstå efter förlossning eller om man varit lös/hård i magen en tid.

asap shit det var snabbt!

Jag hade inte alls samma skräckkänsla innan J, då var jag inte heller sjuk i magen även om jag fick diagnos då men hade inte alls problematiken som nu.

Perinealskyddet är då de styr bebisens huvud vid entren s.a.s. samt håller emot så det inte går för fort. Som Resande beskriver det.

johlinn mycket värre hade det inte kunnat bli för er tror jag. Känner igen mig delvis när de hittade Js hjärtfel och skickar oss till barnhjärtläkaren inom ett par timmar så inte ens karln får vara med då han inte hann komma dit.  

han kommer i juni
  • Barbabok

Ja det gör ont och svider så jag blir gråtfärdig. Hemmis hade jag efter förlossningen sist, det var mer obehafligt men gjorde liksom inte ont. Detta är ^^^

Jag sa åt karln att när vi är på TUL får han gå ut efteråt så jag får prata med dr, det var ok. Känner mig bara motarbetad och bedrövad och rätt säker på ett nej, men jag vill verkligen inte.  

han kommer i juni
  • Barbabok

Välkomna nyplussade Grattis!

Jag är nervös inför måndag och TUL och snittsamtal, eller ja jag vet inte om hon har tid att prata då, kanske får jag en ny tid. Det finns inte fakta att finna om UC och vad som bör föredras, lutar åt att vaginalt är det bästa om man inte surfar på engelska då får man helt andra indikationer. Min farhåga är störst för sfinkterpåverkan, och blir jag lika sjuk som efter jag fick J kommer jag att läcka som ett såll, bak! 
    Ännu värre är att om jag måste op. för UCn och inte har en fungerande ändalykt så kan man inte göra en skarv utan då är det stomi som gäller, ett sämre alternativ enl mig. Risk med KS är att man kan få sammanväxningar i magen. Vore det inte för att inga mediciner utöver kortison hjälper så hade jag inte tagit lika allvarligt på detta då op inte är nödvändigt för alla. Men, kortison är ju bara för att häva inflammationerna, inte som en långsiktig lösning. De vill inte att jag äter den mer än i nödfall, därför är jag ju omedicinerad så länge jag härdar ut. svammel svammel.... 

han kommer i juni
  • Barbabok

Efter J kom ut var det ett helvete rent ut sagt, att gå ut i trädgården var att gå för långt från toa. Jag satt i kramp på toa 10-20ggr och ofta kräktes jag samtidigt i hennes badbalja, inga problem att tappa graviditetskilona kan jag säga. Sen hävdes det med kortison och jag har aldrig blivit helt bra, provat de mediciner som finns även dropp med anti-TNF som kostar multum (biologiskt läkemedel med celler från människa/mus) men ingen reaktion. Nu får jag helt enkelt klara mig själv tills det blir illa och får då kortison. Därav min skräck för att paja slutmuskulaturen, vill inte få påse om så risken är liten vill jag inte ta den.

han kommer i juni
  • Barbabok

J[quote=64460628][quote-nick]Gladhannapanna skrev 2012-04-14 22:47:01 följande:[/quote-nick]Barba: stackars dig!!![/quote

Jag har försökt förtränga tror jag men ju mer det närmar sig/bebbe trycker nedåt nu ju mer "panik" känner jag, kanske därför jag är så hattig o går från dykteknik mot snitt.

han kommer i juni
  • Barbabok

Milla, ja vi träffade henne på RUL och hon var supertrevlig, men det är min BM också på MVC tills jag nämnde KS så vi får se.

han kommer i juni
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8