Ida, en stor ask, minst!
Resande, jag har druckit 2+L idag bara pga foten men det är ändå jättesvullet. Jag har stödstrumpor, ska dra på dom imorgon.
Fissurer är sprickor, svårläkta då ringmuskeln är i kramp. Jag har fått en skitdyr salva som innehåller samma som blodtryckstabletter fick ajg det förklarat, den ska göra att krampandet släpper och ger det hela en chans att läka, men hittills inga resultat efter flera veckors smörjning. Jag ryser från top till tå när jag ska torka mig (eller snuddar) och får en reaktion som gör att jag måste (okontrollerbart) klia hårt, vilket gör att det gör skitont i flera timmar efteråt.
Jag vet inte om fissurerna är pga UC eller nåt annat, de kan uppstå efter förlossning eller om man varit lös/hård i magen en tid.
asap shit det var snabbt!
Jag hade inte alls samma skräckkänsla innan J, då var jag inte heller sjuk i magen även om jag fick diagnos då men hade inte alls problematiken som nu.
Perinealskyddet är då de styr bebisens huvud vid entren s.a.s. samt håller emot så det inte går för fort. Som Resande beskriver det.
johlinn mycket värre hade det inte kunnat bli för er tror jag. Känner igen mig delvis när de hittade Js hjärtfel och skickar oss till barnhjärtläkaren inom ett par timmar så inte ens karln får vara med då han inte hann komma dit.