• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Haha, HSF - så logiskt när man fått förklaringen. Vad korkad jag är.

Ela - Men hallå?!? Jag bryr mig ju visst! Så mycket att jag till och med skrev en rad om det i morse, men den blev aldrig postad för Elsa vaknade. Men det är ju jättestort! Jag har också gillat att I och G själva valt när det är dags att sluta amma, och hoppas att Elsa också gör det. Men hoppas att hon väntar ett tag till....

• asap

Barba - Tolkar det som att buss inte är ngt alternativ? En sådan där cykelkärra som båda barnen kan åka i då?

• asap

Barba - Ja, då låter det kanske som läge för två bilar ändå?

• asap

Persefone - Med Ida och Gustav var det så att det till slut bara var nattamningen kvar, och rätt vad det var började de sova istället för att vakna och vilja äta. Häpp!

Hormonstinn - Johann, kanske?

Pysslig - Ja, passa på att njuta nu, snart får du inte ha kakorna ifred!

• asap

Norrland - Nä, vad dåligt!

Mrs Fisk - Klart man får tänka så, det hör nog till. Och man kan få flera enkla bebisar på rad, så det så!

• asap

Mrs Fisk - Det låter bra, det kan du ta som vana. Jag luras nästan aldrig. Drömmer

• asap

Barba - Vår andrabil är en beggad Polo diesel som drar extremt lite, men det är klart att det ändå innebär en extra kostnad att ha två bilar. Det är ju ett tag kvar tills ni kommer ha båda barnen på fsk efter föräldraledigheten ändå, så ni hinner nog klura ut något. Och hur blir det sedan när J börjar förskoleklass, är det på samma ställe då? Annars kanske ni lämnar varsitt barn då?

• asap

Pysslig - Nackdelen med att barnen slutar sova middag. Här blir det bara fika för mig på dagisdagar, aldrig annars.

Lady W - Vet läkaren om att du lyckades ändå, eller ska du "magchocka" honom?

Nu är jag sugen på att börja potträna E. Tungan ute Bajskaos utan dess like i morse. Kräks

• asap

Lena - Hellre bajskaos än förstoppning, så klart. Stackars Ida.
    Tror också det kan vara öronen, typiskt om det verkar rätt ok på dagarna men är illa på nätterna. Gå och be att någon kollar i öronen på honom, så får du veta. Även om de inte längre vill ge antibiotika för det så kan det ju vara skönt att veta och då kunna ge alvedon åtminstone.

Anna - Nässpray är toppen för att undvika öroninflammation.

Jag och min syrra var öronbarn som små, och mamma upplevde att vi alltid fick ont i öronen efter att vi tuggat Hubba Bubba. När hon väl hade gjort kopplingen började hon klippa itu dem så att vi bara fick ett halvt, och då gick det mycket bättre. Så man kanske ska passa sig för att tugga för stort och segt också?

• asap

hormonstinn - Imponerad av din dag! (Särskilt som räksallad skulle kunna få även en icke-gravid att lägga en liten kräka... )

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8