Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lite kuriosa: Kommer ni ihåg "Anita och Televinken"? "Televinken" är kassör i min flygklubb nu

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2012-01-27 06:40:13 följande:
    Va, har ni en kassör med trådar från armarna så någon annan måste styra honom

Jajamensan !

Och Pysslig, du har också rätt. Han är lite äldre nu . Men jag har faktiskt -konstigt nog - inga direkta minnen av just "Televinkens" röst, så hade inte min pappa berättat att det var just han som var "Televinken" hade jag aldrig vetat.
  • Milla C

Sarahkka: Om du bor där jag har för mig att du bor är det 15 h som gäller. Om reglerna inte ändrats sedan 2003 (vilket de antagligen har ) får varje förskola själva bestämma om det är 5 h 3 dagar i veckan eller 3 h 5 dagar i veckan som gäller. Och föräldrarna får inte bestämma tiderna. Ofta är det 8.15-11.15 som gäller, men kolla med er förskola.

• Milla C

Zenobia: Vi använder Miniderm till våra killar. Använde Locobase först till G, men han blev allergisk.

Sarahkka: Jag kommer också ifrån den kommunen, fast ifrån orten med sedeltryckeriet .

Cilla: Nej, det kan väl inte stämma att det gått ett år ! Grattis, och hoppas på snabbt tillfrisknande.

Chiqita: Jag vet att du inte har haft en lätt graviditet, men jag kom att tänka på en sak häromdagen: Lucas föddes på skärtorsdagen -09, och en annan "trådlillebror" på skärtorsdagen -10. Så jag tänkte bara tipsa om att skärtorsdagen är en fin dag att föda och födas på .

• Milla C

IdaVi: Jag har ju varit väldigt nöjd med mina p-ringar - tills jag blev gravid trots den i oktober. Men jag vet inte heller vilket preventivmedel jag skulle välja istället.

• Milla C
    IdaVi skrev 2012-02-09 13:25:18 följande:

Maken är däremot helt inställd på inga fler barn - då får jag byta man enligt honom

Min man är också helt inställd på att vi är klara med bebistiden. Han har inte uttryckt sig like deffinitivt som din man, men andemeningen är nog densamma .
  • Milla C
    Bahamaz: Oj, det låter inget skoj. Har en syster som hade det i ena knät - och bara där . Det blev bättre när hon blev tonåring - men det är ju en klen tröst nu.

zenobia: Gabriel sov också på sidan, och då la vi rullade handdukar på sidorna för att han inte skulle "falla runt".
  • Milla C
    Glassgrisen skrev 2012-02-18 08:37:01 följande:
    Mannen och jag satt och pratade häromdagen och tänk om bebisen kommer den 1 april! Hon kommer ju att bli aprilskämtet resten av sitt liv .    
    Annars har jag "promotat" skärtorsdag (i år 5/4 ) som en bra dag att föda barn/födas på. Lucas var beräknad till den 14/4 (tisdag efter påsk), men jag pratade med magen om att skärtorsdag var en bra dag att födas på - eftersom man får lite "extra" dagar lediga tillsammans - och se, på skärtorsdagen föddes han. Äret efter var det en annan "trådbebis" som efter "samtal" med sin mamma bestämde sig för att komma just på skärtorsdagen (som för övrigt faktiskt var 1:a april det året )
  • Milla C
    Mrs Firren skrev 2012-03-12 10:15:58 följande:
    Är det ingen mer än jag som ser fram emot att ha bebis på utsidan och få tillbaka kroppen? Jag tycker allt funkar bra än så länge men samtidigt tycker jag att jag varit gravid så himla länge. Jags börjar längta efter att få vara mej själv igen. Tre månader kvar...
    Jag trodde aldrig att bebisen tänkte titta ut - och då kom han ändå på BF-5 . Så, ja, det finns fler än du som kännt/känner så .

Kasper: Grattis härinne också .
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8