Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

cissi: Min man har ALLTID shopat julklappar den 23:e - i Stockholm! Så den insikten kommer nog inte här . Men vi får nog ta ett "ryck" ikväll känner jag.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Persefone: Gabriel föddes på BF-1, och Lucas på BF-5, så på mig stämde det att 2:an kom tidigare än 1:an. Men jag drack ganska mycket hallonbladsté på slutet, så jag vet inte om det påverkade något.
  • Milla C
    Glassgrisen skrev 2011-12-19 16:54:44 följande:
    Fiji - tack Kyss. Jag är i ett sk ingemansland nu, RUL har varit och jag känner rörelser varje dag. När är nästa milstolpe liksom?
    Värkar ?
  • Milla C
    Barbabok skrev 2011-12-20 18:10:01 följande:
    Är det bara jag som tror att bebis inte lever I morse syntes inte tillstymmelse till mage, usch jag oroar mig. Vet inte ens om jag vill berätta på julafton utan vänta till efter RUL den 28e. Om man ändå fick en vink eller så. Enda jag har är en mage som ibland sväller upp och ömma stora tuttar, allt annat är som inget vore.
    Jag var orolig att bebisen inte levde när jag väntade Lucas minns jag. Kan det vara att du kommit in i de berömda "spökveckorna" då alla symtom kan försvinna, och att det är precis emellan att tarmarna svullnar i början av graviditeten och den "riktiga" gravidmagen som beror på bebisen kommer? Om du är väldigt orolig borde du kanske ringa din barnmorska. Förhoppningsvis har du en bättre än vad jag hade när jag väntade Lucas. Min klappade mig på handen och sa "Nej, lilla gumman, vi gör inte sånt ännu" när jag bad att få höra efter hjärtljuden när jag var orolig .
  • Milla C
    Assar: Kronprinsessan var verkligen fin i den klänningen. Håller nog med om att det ser ut som att Sverige får en ny prins eller prinsessa tidigare än mars - om det nu inte är två därinne som en del spekulerar i....
  • Milla C
    {#emotions_dlg.flower} Grattis i efterskott till Elas E! {#emotions_dlg.flower} ett år är stort!

Sara: Jag har iaf inte tröttnat på "ältandet". Kanske för att jag själv gått i ungefär samma "cykel" som du . Är så otroligt glad för mina killar - och skulle allvarligt talat inte orka med en bebis nu - men ibland kommer det en liiiten längtan efter en liten tulta också... Men så ser jag t ex fyrbarnsfamiljen jag träffade på "Burger King" igår - där två föräldrar var alldeles för lite - och bestämmer mig raskt för att jag inte önskar en flicka ovanpå mina pojkar iaf .
  • Milla C
    Pysslig: Vad skönt det måste ha känts att "lämna över" till maken och bara gå iväg .
  • Milla C

Och här fick jag ett SMS ifrån en kompis med barn på samma fsk som vi där hon frågade om jag ville vara med på tårtan hon tänkte köpa till alla fröknarna . Då spelar det ju liksom ingen roll att våra fyra barn går på tre olika avdelningar .

• Milla C
    Barba: Roligt att alla blev glada. Klart att kusinen vill se bebisen .

Systernorr: GahSkrikandes! Klart k***ingen ska få kalender och inget annat i juklapp framöver (är ni fler som kan ssamla ihop till en kanske ?). Träkigt att hon inte ens kunde säga något positivt om väntade barnbarnet.

Ego: Är det någon som är intresserad av en Emmaljunga Twin Nitro (eller vet någon som är det)? Jag har haft vagnen ute på Blocket länge nu, men den verkar inte dra till sig några seriösa köpare. Hade en på gång som t om ville att jag skulle skicka den med bussgods. Allt var klart förutom betalningen - och då slutade de höra av sig. En annan åkte upp ifrån Linköping, jämförde vagnen med en nyare som hade gått inom ett par timmar (för en billig summa) och gav sedan ett riktigt skambud. Fick även ett SMS för ett tag sedan där det stod "Hej, jag tar vagnen för XXX (mindre än hälften av vad den säljs för)" Hmm, tror inte det. Är det jag som köpt den för dyrt, eller har jag bara fått tag på "knäppgökar tro?
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8