• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Elsis och Pysslig - Skönt att inte ni heller har någon brådska med smakisarna.

Evasha - Vi är också långa, men det har inte hindrat våra barn från att vara runda som bara den i två år, innan de antar den långsmala formen. Trist med musinvasion, förstår känslan efter vår sorkinvasion i trädgården och förrådet.

Norrlandssyster - Det är bara båg. Jag har fått tjej-kille-tjej och mått exakt likadant alla tre gånger, fast lite värre av allt gång för gång. Pga ökad ålder, tätt mellan grav. och ett mer hektiskt liv för varje gång, skulle jag tro.

• asap

Min svägerska som fått pojke-pojke-pojke-pojke har mått lite illa-mycket illa-inte alls illa-superilla.

• asap
    Pandoras box78 skrev 2011-10-19 11:03:44 följande:
    Nu är VUL avklarat och även denna gång så sprutade tårarna på oss båda, fast denna gång av gång av lycka!
    Vi fick se ett pickande hjärta Hjärta Känns lite overkligt att det äntligen ska gå vägen. Hon hade lite svårt att mäta pyret men det verkar stämma ganska bra med 6+6 (hon fick 6+4 första mätningen och 7+0 andra)
    Är så glad!!!
    Grattis!!
  • asap

Annaloo - Men det är ju lite coolt med ett synskt barn också, om det är så.
    Så han vet inte om att han ska flytta än? Men ditt ex vet? Eller?

• asap

Anna - Man vet vad man har, men inte vad man får, även om det man har inte är så bra alla gånger... Låter rimligt att exet vill dra ut på det hela lite för att det känns jobbigt med själva förändringen och allt det innebär.
    Jag hade garanterat börja prata om det redan nu, det är väl mindre än en månad kvar till tillträdet? Hoppas terapeuten (vad bra att ni fortfarande går, förresten!) kan hjälpa er att hitta en plan.

• asap

Lena - Du behöver nog ta det lite lugnt ett tag! Tror tampongerna fungerar bättre oinplastade, faktiskt. Men jag måste säga att det verkar skönt att kunna fira barnen tillsammans!

barba - Nejnejnej, inte clementiner!! Kräks Bara satsumas hjälper mot illamående, tro mig! Äckliga dassiga clementiner gör bara saken värre, fräscha sura satsumas är det enda rätta. (Mina jobbarkompisar tycker jag är helknäpp i den här frågan, tycker inte det är någon skillnad på frukterna, men OJ vilken skillnad det är. Enligt mig.)

• asap

Pandora - Isch, så oroligt. Men det känns ju logiskt att det är för att man varit där och "rotat".

• asap

Syskonvagn:

Mellan Ida och Gustav är det 1 år och 11 mån, jag hade inte klarat mig utan syskonvagnen då! Dels för att vi bodde i stan och jag inte vågade släppa knappt tvååriga Ida fritt, dels för att hon fortfarande sov middag Gustavs första år och det var ju GULD att gå en promenad och få bägge barn att somna samtidigt, istället för att söva dem var för sig.

Mellan Gustav och Elsa är det 2 år och 10 mån, och den här gången har vi inte använt syskonvagnen alls. Dels bor vi inte längre mitt i stan, dels har han inte sovit middag på snart ett år. När vi går till dagis kör jag Elsa i vagnen och Ida och Gustav cyklar själva på sina cyklar. Någon gång har jag haft ståbrädan, men då vill de åka båda två och det blir aningens tungkört med tre barn på/i samma vagn.

Annars funkar ståbrädan att sitta på också, det har Ida gjort mycket. Fötterna i varukorgen bara, så kör man.

• asap

Hormonstinn - Jag hade också undvikit blåbär om jag kunde. Nyponsoppa låter i så fall bättre. Jag fick också avslagen cola och skorpor när jag var liten och magsjuk, men jag skulle helst inte ge mina egna barn cola. Saft eller vätskeersättning låter bättre...
    Hoppas hon piggar på sig snabbt!
    Jag har nog berättat det tidigare, men för några år sedan när vi var magsjuka hela familjen så gick min man ut på stan och köpte sig en dubbel espresso och en choritzo när han började kunna stå på benen igen. Antar att det är ett säkert tecken på att man är frisk om man blir sugen på sådant, men själv valde jag en liiiiite lugnare start på ätandet igen.

• asap

Ela och juni - Hos kusinerna var det så att när lillebror satt i en sådan gåstol så tog storebror och rullade in honom i sovrummet och stängde dörren. För att själv kunna leka ostört utanför, alltså. Praktiskt med småsyskon på hjul.
    Ela - Hur känns det då? Att städa undan bebisåren, alltså?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8