30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Fiji - Nej, utbudet är ju mycket mer begränsat som gravid än annars. Och sommarkläderna har jag redan gjort mig av med, vill minnas att det fanns lite ljusare kläder med där.
Fiji - Nej, utbudet är ju mycket mer begränsat som gravid än annars. Och sommarkläderna har jag redan gjort mig av med, vill minnas att det fanns lite ljusare kläder med där.
Sara - Va, blev Everest sämst i test? Då är det kanske ingen bra idé att köpa dem, trots det väldigt överkomliga priset. Jag är egentligen vanemänniska och vi har i alla år kört på Polarn-overaller, med undantag för Idaoverallen förra vintern. Den var från Mini-a-ture. Jättevarm och skön, men inte lika vattentålig som Polarns, och ett par smådetaljer visade på sämre kvalitet (en tryckknapp som lossnade bla). Så det blir kanske att köra bekväma linjen och handla på Polarn, så slipper jag det jobbiga beslutet om vad man annars ska välja.
De senaste två åren har ju vintrarna varit både kalla och snörika i många månader, så man vill ju gärna ha varma rejäla kläder. (Bara för det så blir det väl en slaskvinter, men galonisar har vi ju. )
Hittade det här:
www.familjeliv.se/Forum-3-369/m60594777-1.html
Somna - Nej, sådana där listor är inte bra för oss med beslutsångest. Och ska du inte ge jackan 10 år iaf? Hur skulle det se ut om alla köpte nya kläder efter 8 år!? VAVA!?
Ok då, du må vara ursäktad. För den här gången.
Grattis Barba!
Har äntligen gjort den där vinteinventeringen - det visar sig att jag ljugit för er här inne! Vi hade inte alls Eccos kängor förra året, utan Viking. Men de ser likadana ut nästan, och var torra och varma.
Har också upptäckt att G kan ärva från I, både höst- och vinterskor, de hon hade förra året. Så han ligger med andra ord ett år före henne i storlek eftersom det skiljer nästan två år mellan dem. Idas fot mäter 17,5 och hans 16,5 nu.
Och så har vi bestämt oss för att testa 399-kronors overallen från Stadium. Det var inte den modellen som var med i testet, så vi får se. Vi har även Polarns termobyxor och Didriksson-jackor som komplement, så de borde klara vintern på det.
Men hur göra med lilla E? Någon med barn födda i juni som kan berätta hur första vintern varit? Vi har en vindfleece overall i strl 62 som Ida(född i sept) hade hela vintern. Gustav(född i aug) hade den först och sedan en lånad i strl 68. Men hur blir det med Elsa, tro? Dels är hon större än vad syskonen var i motsvarande ålder, dels är hon ju äldre när det är vinter. Hon kanske kommer vilja vara uppe lite mer och behöva något rejälare? Hur som helst så lär ju inte den overall vi har i 62 räcka hela vintern, hon har ju den storleken redan nu.
vinterinventering, förstås.
Lycklig - Tack, kanske ska vi bara jaga rätt på en i större storlek då.
Pyttis - Jo, åkpåse kör vi med. Det jag tänkte var mer att Elsa kanske inte kommer bara vilja ligga och sova hela dagarna som hon gör nu och som syskonen gjorde sin första vinter. Hon kommer ju vara äldre, och äldre=vaknare vill jag minnas. Fast även om hon inte vill ligga och sova så lär hon ju vara i vagnen förstås, så åkpåsen värmer ju ändå.
På tal om vagn förresten, en Bugaboo Donkey promenerade förbi oss idag när jag var ute och klippte lite buskar på tomten. Och där låg Elsa i sin gamla brio från -06 med solblekt sufflett, haha jag kände mig nästan som en hippie eller nåt.
Pysslig - Det är stort när de inte sover middag!
Barba - Nej, nu är du så god och stannar!