-
-
Glömde skriva att vi faktiskt nyss bakat lite pepparkakor. Luktar mums i huset nu!
Förresten, är det nån som vet om det är nån fara med en 5 veckors som har slemhosta? Han verkar må bra för övrigt, förutom snuvan då... Alltid är det något
-
Mini: Vad bra, då är det säkert ingen fara. Tror inte han har feber hellre. Jag tror jag är lite RS-nojjig!
-
juni: Tack för länkarna
aigee: Förstår vad du menar med tiden Usch vilket skit med dålig läkning. Hoppas de klipper ihop dig bra till jul
Ego: Nu har Ida fått behålla maten sen igår morse (förutom lite diarré igår). Hon har t.om ätit liiite frukost och liiiite lunch och är betydligt piggare. Vet dock inte om jag tycker hon är tillräckligt pigg för dagis imorgon. Beror nog på hur resten av dagen blir och natten.
Trött är jag iaf efter helgens "äventyr" med 79 maskiner tvätt, svabbande golv, torkande och badande. Puh! Hoppas vi får hålla oss friska efter det här. Iaf fram till jul -
Måste bara skriva av mig lite. Jag är en rastlös själ som blir depp av att gå hemma och inte träffa folk. Och efter den här helgens isolering så känner jag mig så uttråkad. Inte blir det lättare när Ida är hemma från dagis idag och väcker Ville varje gång han lyckas somna. Och man är inte direkt pigg efter helgens kräksjuka och dålig sömn.
Sen trodde jag att Ida var pigg nog för dagis imorgon, men det går inte för hon har bajsat löst några gånger idag och är inte tillräckligt pigg. Så jag måste vara hemma med henne imorgon också. Plus att maken har möte på kvällen och ska vara borta med jobbet tors-fre... Suck...
Känner mig trött och sliten och har huvudvärk. Måste se till att få lite egen tid på onsdag iaf...
Sorry för egoinlägget, kände att jag var tvungen att skriva av mig lite...
-
Och där slängde Ida yoghurten på golvet och kritan i vasken och Ville gapskriker och mitt huvud sprängs. Pust!
-
Kikar in en liten snabbis. Har haft Ida hemma pga magsjukan och tiden har inte funnits för FL tyvärr. Ville har jordens slemhosta, blir det sämre blir det en tur till barnavdelningen på sjukhuset.
Skickar ett jättelass med kramar till Lady W. Så himla tråkigt! Ta hand om varandra!
Ela: Ingen bebis ännu. Men det är ju några dagar kvar till den 14:e. Hoppas gubben kryar på sig snart. Skönt med lite "egentid" för er båda iaf
Skönt att höra att det finns fler som har barn med egen vilja i tråden. Ida har ett rejält temperament och ska ta på sig själv. Helst stövlar och mössa först för att krångla till det lite. Och värst är det när man har en tid att passa
Kokar nötkött, tänkte göra gulaschgryta ikväll. Men Ville vill tydligen något annat, så nu har jag honom på bröstet i selen. Maken ska iväg över natten och jag har bara sovit 4 timmar i natt och har jordens huvudvärk. Hoppas hinna med lite vila innan dagishämtning.
Vinkar till alla jag inte hinner kommentera just nu. Nästa vecka blir lugnare *jajamen*!
-
Tack för tumhållning för natten. Måste säga att barnen skötte sig exemplariskt. Ville åt bara en gång och Ida vaknade bara en gång och ville sova i vår säng. Men jag sov inte så jättebra tyvärr, men det var inte deras fel
Ela: Klart du får vara ego, det får man i din situation. Kram på dig!
cissi: Vad gulligt! Tänk att man kan bli lycklig av en sån enkel sak! På Idas dagis så har man Lucia-firandet utomhus. Och som det ser ut nu lär det bli en kall måndag, brrr! Hoppas bara lucialinnet passar över overallen
Snart kommer två f.d jobbarkompisar hit på lunch så det är bäst jag sätter fart och röjer lite i köket. Ha en skön fredag allihopa!
-
ela: Hänger på i hejaropen till Spiken! Bra jobbat!
Tilda: Mitt jobb var så pass "tidigt" med ersättare så jag fick hela 3 resp. 2 veckor på mig att lämna över. Och första gången hade jag ett mastodantprojekt att avsluta samtidigt och fick högt blodtryck pga stressen. Hoppas det funkar smidigare för dig!
Milla: Gulligt! Idas dagis firade också utomhus nu på eftermiddagen. Ida blev lite ledsen där ett tag, var väl konstigt med allt folk, mörker och kyla tror jag. De såg ut som jätteknubbiga tärnor/tomtar med overallerna under. Sött!!
Ego: Idag var det läkarkontroll på Ville. Han fick en OK-stämpel i rumpan och har redan växt till hela 58 cm! Varju 53 när han föddes för 6 veckor sen Vikten ligger på 4700 g, så den är lite under kurvan medan längden är över. Ida har ju alltid legat under på vikten men "normaaalt" på längden.
Hostan är fortfarande besvärlig, men det var iaf ingen lunginflammation eller bronkit, bara en massa jobbigt slem.
Nu ska jag försöka skriva inbjudan till dopet. Borde egentligen skriva julkort, det är ju mer bråttom. Men har ingen lust -
Kikar in för att se hur det går för Ela och Spiken och ser att slemmisen har släppt! Tjohoooo!! Jag håller tummarna för att det händer grejor nu. Som jag skrivit förut så föddes Ville 7 timmar efter att slemproppen släppte. Men det där varierar ju som sagt. Håller tummarna stenhårt!
Nu ska jag duscha, eller så var tanken iaf, men nu vaknade visst Ville så vi får se hur det går.
Vink vink till alla andra som jag inte hinner kommentera just nu!