• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela: Såännande, måste jag kika på sen. Men först lunch!!

Hanya: Fräs på bara, det brukar kännas bättre efter det!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi
    {#emotions_dlg.flower} Hjärta Grattis till lillebrorsorna, cissi och Afro! Hjärta {#emotions_dlg.flower}
  • IdaVi
    Zenobia: Viskar också ett grattis och hoppas så klart allt går bra!

Känns både som igår och som en evighet sedan man var nygravid. Blir nästan sentimental när jag tänker på att jag aldrig mer kommer få uppleva det. Man är väl lite knäpp
  • IdaVi
    juni: Har du fått papprena från skatteverket till lillebror? Om inte min amningshjärna lagt av helt så tror jag inte vi har fått några. Alltså där man ska fylla i vad han ska heta

Hinner inte läsa i fatt. Ligger efter på hemmaplan efter ryggskott och sjuk Ida. Nu är Ville jättesnorig också men jag hoppas det går över till dopet på lördag.

Vink vink till alla så länge!
  • IdaVi

Shit, då har vi säkert fått papprena men förlagt dom. Eller skickat in fast jag glömt!? De borde ju hört av sig annars?

Mippe: 27:e april är jag född också

• IdaVi

Skönt att man kan skylla på amningshjärna för jag har pratat med Skatteverket nu och där fanns ingen blankett med namn till Ville. Och här hemma hittar jag inte papprena heller. Men det var en trevlig kvinna som jag pratade med som inte tyckte det var konstigt alls att jag missat det

Hanya: 400 namn var inte illa pinkat! Vi som haft problem att bestämma oss båda gångerna. Iofs skulle det kanske inte vara lättare om man hade så många att välja på heller

Pysslig: Klitoris?! Haha, de är ju för roliga de små liven!

Näpp, dags att ta fram dammsugaren. Ryggen är ju rak nu så jag har inget att skylla på längre!

Vink  vink till alla där ute i landet, gravida som ogravida!

• IdaVi
    Knase: Usch o fy att du mår så illa! Hoppas det lugnar sig snart!

Sara: Vad skönt att de trivs på dagis! Det är jätteviktigt för mamma- och pappahjärtat!

Ela:  Visst är det härligt när de små börjar kommunicera med leenden och joller. Ville "pratar" massor nu och är en jättego och glad kille. Tur är väl det när storasyster är rabiat för tillfället!

Apropå namn så skämtade vi om att bebisen skulle heta Kurt-Ebbe efter min mormors pappa och min morfar. Men vi ändrade oss sen

Ego: Känner mig som världens sämsta mamma. Har haft flera veckor med dålig sömn. Först pga Villes täppta näsa, sen blev Ida sjuk. Ville är dessutom vrålhungrig och äter varannan timme! I natt ammade jag kl. 22.30, 00.30, 01.30 och sen vaknade Ida och skrek och gormade i vår säng och väckte Ville. Sen ammade jag och bytte blöja/pyjamas mellan 03.30-04.00 och därefter sov jag nog lite mellan Idas jäkla gnäll.

FIck ett jätteutbrott på Ida imorse och började grina efteråt. Känner mig helt slut just nu och Ida är så trotsig och energisk. Hon vet verkligen hur man ska provocera och lyssnar inte vad man än säger (dock om man skriker som jag eg. inte vill). Imorgon har vi dop för Ville också så det finns ju en del att fixa. Tur att makens middag ikväll med jobbet blivit inställt så jag får lite avlastning. Och som pricken över i:et så känner både jag och maken att vi håller på att bli sjuka.

Pricken över i:et vore ju om Ida fick vattkoppor nu också för det har börjat gå på förskolan.

Sorry för ett jättelångt och egocentriskt inlägg. Känner mig helt slut och värdelös som mamma/människa just nu.
  • IdaVi
    Pyttis: Tack, lite sömn gör nog susen också. Man funkar ju inget bra när man är skittrött hela tiden

juni: Det var ett bra tips, att försöka få lite egentid med Ida. Brukar försöka när Ville sover, då pysslar vi med pärlor, leker med lera, läser och målar. Men hon är väldigt pappig nu, kanske för att R tar Ida så fort han kommer hem från jobbet. Blir lättare sen när han inte äter varannan timme också

Hur kan de slarva med blodproven på det sättet?! Fy vad tråkigt! Och vad trist med dopet. Ni har inte nån annan kyrka ni kan välja istället då?

Näpp, bäst jag plockar lite ordning för vi ska till församlingslokalen efter gubbens jobb. Dopet är ju imorgon så ikväll vill jag ha det dukat iaf. Sen ska det hämtas mat, tårta, blomma osv.

Ha en skön helg allihopa!
  • IdaVi

När inte Ville äter alltså, maken äter inte riktigt så ofta! :D

• IdaVi

Hej alla goingar!

{#emotions_dlg.flower} Grattis till lilablå! {#emotions_dlg.flower} 

Här har vi ett oromantiskt par som t.om glömde bort att det var Alla hjärtans dag igår. Iofs är jag nog lite anti, men när man går hemma så märks det liksom ingen skillnad. Märker inte av kommersen alls
    Men visst längtar man efter att gå ut och äta lite gott på tu man hand. Får göras så fort Ville klarar sig utan tutten

juni: Hur känns det annars efter spiralen? Jag kör med minipiller nu tills jag har bestämt mig för om jag ska fortsätta med preventivmedel eller inte

aigee: Näe, timmarna är nog färre per dygn nu tror jag!!

Ego: Dopet i lördags blev jättefint! Allt funkade bra så vi är helnöjda. Skrev en dikt till Ville. Klistrar in den här för den som vill läsa och inte är blödig som mig

Så en höstdag kom du äntligen till oss så fin som få,
    med knubbiga lår och ögon så blå.
    Jollrande leenden och ögonfransar så långa.
    Tänk att vi den vackraste ängeln kunde fånga.

Så mycket spännande du att lära har,
    krypa, gå och växa upp till en riktig kar'l.
    Busa, skratta, gråta och med storasyster bråka,
    aldrig kommer du oss att uttråka.

Nu när du ska du ut i livet och vandra,
    du kommer få kärlek och stöttning från oss andra.
    För runt omkring dig du har en släkt så kärleksfull och stor,
    och det kan vara bra att ha när man är en lillebror.

Idag blir du döpt, världens bästa kille.
    välkommen till världen vår lille Ville!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8