• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

juni: Jag får ringa om det inte blir bättre. Det är ju inte efterkontroll förrän den 29/12 för mig.
    Förstår att lillebror blev poppis med en sån fin present! Det skulle Ida älska också!

Jag är inte överförtjust i många av de "moderna" namnen nu. Tycker fortfarande en del är lite gubbiga, men man brukar ju vänja sig

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Puh, hinner inget när Ida är hemma. Nu vägrar båda att sova också och Ida är som grädde på moset snuvig och extra gnällig. Natten var ingen rolig heller så jag känner mig som ett vrak!

Sorry för egoinlägg, nu skriker Ville så jag hinner inte läsa mer heller

• IdaVi
    Elsis: Välkommen hit och grattis!

Som sagt, tiden finns inte riktigt men jag läser iaf och försöker ha koll på hur ni har det även om jag just nu inte skriver så aktivt

Idag är det totalt snökaos här hemma men jag är tacksam över vårt bilköp i söndags. Bättre tajmat kunde det inte ha blivit. Usch för att dra syskonvagnen i snön  nu!

Ska ta en snabbdusch innan jag äter lunch och hämtar på dagis och sen till största syrran som fyller idag. Sköt om er så länge tjejer!
  • IdaVi

Milla: Haha, måste ha varit en smått förvirrad gynekolog din mamma träffade!

juni: Jag borde också ta tag i klädrensningen. Men jag är urusel på att rensa, blir så nostalgisk och larvig. Men som sagt, tror inte Ville heller vill ha rosa klänningar

Hanya: Hoppas du hittar kvittona och att ni får en tid hos kommunen snart. Förstår att det måste vara skit att vänta!

Ela: Jajamen, snart sitter du också där med tuttarna i vädret!

cissi: Skönt att glukos-testet är avklarat iaf. Fick du svar direkt eller? Hoppas det gick bra!

Pyttis: Usch vilket skit med FK! Jag har som tur är *knock on wood* aldrig haft några problem med dom. Men så har jag iofs bara haft vanliga "rutinärenden"...

Nån som har tips på vad vi ska göra med Ida. Hon är extremt gnällig och kräver så mycket närhet. Det är svårt för mig att ge henne det när jag sitter och ammar, byter blöja på Ville eller när han är ledsen. Igår var jag så frustrerad för Ida gnällde i princip hela tiden efter jag hade hämtat henne på dagis... Men det kanske är övergående? Hon pussar och kramar Ville som tur är och är aldrig dum mot honom iaf.

Fy vilken vinter det blev! Snorkallt, snö och halv storm! Brrr! Och som pricken över i har jag ont i halsen och känner mig hängig.

• IdaVi
    juni: Ja, så försöker jag också göra. Plus att Ida får se på något kul på TV när jag ammar ibland. Men hon är ju trots allt bara 2 år. Hade hon varit liiite större tror jag vi hade kunnat testa att ha henne bredvid mig med en docka och en flaska till dockan. Men hon är inte intresserad av dockor tyvärr.

Låter smidigt med adaptern! Hur är hjulen på den, är det små hjul? Tänker på om det går att köra den i snö?
  • IdaVi
    juni: Ahaaa, verkar smiiidigt!
    Bra jobbat av lilleman! Ville har inte lyckats få till nån rejäl stråle ännu, men det kommer säkert. Däremot verkar han gilla att kissa så fort blöjan åker av.

Nu har han inte bajsat sen i måndags. Skumt!! Han som brukar bajsa ett antal gånger varje dag. Hoppas inte han får ont i magen bara...
  • IdaVi
    juni: Haha, vilken grej! Man kan ju lägga en liten handduk över daggmasken också, men det säljer väl inte lika bra!

Ela: jaa, du måste vara jättegravid!!
  • IdaVi
    Mini: Tack för dina tips! Vi gör också så att maken tar Ida när han kommer hem från jobbet. Jag är naturligtvis också med henne så fort jag kan, men speciellt kvällarna är det ju lite svårt eftersom han är så snuttig/hungrig då.

malink: Precis, man får vara glad för det för när man har tid och möjlighet är det ju riktigt mysigt att sitta och mysa med henne.

Nu har han bajsat (intresseklubben antecknar! )!
  • IdaVi
    juni:  Puh, vilken natt!! Hoppas du får en chans att vila på dagarna istället!

Apropå Pippi så har vi en till som är galen i Pippi här. Och då ska det vara den gamla hederliga, inte den tecknade varianten (vilket jag är glad för ). Ska köpa lite Pippi-prylar till Ida i julklapp tänkte jag.

Måste bara klistra in den här fräckisen som jag stal från FB. Fick mig att skratta högt!
    Det gamla paret skulle ha sex men gubben hade svårt att få in den. Till slut tog han hjälp av ett skohorn. Då säger den ena äggstocken till den andra: - Nu är det nog sista gången, för nu kommer han in på bår.
  • IdaVi
    Sara: Du får förklara för O att 05.15 är inte morgon - det är natt!

juni: Oj då, stackars liten! Hade du ätit något konstigt som han reagerade på kanske?
    Ida kaskadkräktes en del som liten. Kunde spruta en meter! Urk!

Aj, nu sprängs tuttarna snart.... Börjar bli matdags för den sovande Ville känner jag! 
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8