Assar - Jo, det är ju skönt att eksemen förhoppningsvis försvinner men det hade ändå känts bättre om det var känslig hud istället. Känns tråkigt om E ska behöva undvika vissa födoämnen under delar eller hela sitt liv. Och just jordnötsallergi som kan vara ganska farlig också. Men nog behöver väl du lite grundläggande info från FK?
aigee - Hej hej!
Mipper - Usch, vad jobbigt att du fortfarande/igen har besvär med eksem.
Pysslig - Ja, jag hoppas att det växer bort men ju mer jag läser ju mer skeptisk blir jag att jordnötsallergin kommer att göra det. Trist med förskylning men hurra för morföräldrarna som rycker in!
Sara - Fint att se dig igen (och du behöver INTE kommentera alla. Hoppa bara rakt in! )! Tack för all värdefull input angående äggallergi. Det är för jäkligt när samvetet gnager men man har ju som sagt var inte gjort något med flit. Tack för länken till tråden - ska kolla in den. Och jättebra info om allmänt känslig hud för det misstänker jag starkt att han har. För övrigt kan jag konstatera att det finns ytterligare saker som skiljer mellan olika kommuner/landsting för vi kommer att bli kallade redan om ett halvår för att se hur E reagerar mot ägg då...