30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Tack Johanna, Evasha, johlinn, Pysslig, Pyttis och juni för era symapatier och kloka ord. Maken och jag har diskuterat en massa nu ikväll och har blivit mer och mer skeptiska att det skulle vara mjölk (i vart fall med E). Det är inte mycket eksem han har utan han är mest rödflammig och lite lite knottrig över bålen och lite precis där bålen börjar. Idag när maken skulle byta till pyamas på honom ropade han och visade att det nästan var borta. Nu är ingen av oss vare sig läkare eller biologer men vi har ju svårt att tro att det faktum att jag åt en mjölkfri lunch skulle ha så snabb effekt. Däremot hade han suttit en längre stund i sittern precis innan och det är betydligt svalare idag. Vår teori är nämligen att det helt enkelt är värmeutslag. Han tillbringar ju enormt mycket tid bröst mot bröst med mig eftersom jag bär så mycket, utslagen debuterade när det började bli varmt ute och kliandet var i början av ´veckan när det var supervarmt. Dessutom hade han gått upp 700 g sedan den 26 april. Går man verkligen upp så mycket under en period då man utsätts så pass mycket för något man är allergisk mot (johlinn - vet du kanske?)? Nåja, vi kör mjölkfritt nu fram till läkartiden så får vi se. Det kniviga är om utslagen försvinner/blir bättre och det sammanfaller med en svalare period också. Vad är det då liksom? Kan man kalla på Dr House?
Well, well. Ni är som vanligt alldeles outstanding på att ge stöd och pepp! Skål på er - vin är det tamejfan ingen mjölk i!