-
-
Vad händer, har ingen skrivit här idag?!!!!!!
-
Resande, trevlig semester! Kul med en gåendes P!!!
Chiqita, känner helt igen mig i att L vill bestämma och vill inte alltid lyssna på sin mamma (läs sällan). Det brukar gå att lirka sig ur situationerna efter ett tag genom att distrahera med annat. Men ja det är 3-års trots!! Svågern kikade på oss under semester och sa lugnande -Det blir bättre! Här om dagen sa jag till henne att akta brännässlorna typ 10 gånger, vad gör ungen jo drar ut handen men då lärde hon sig att det gör ont med brännässlor....
När hon får raseri-skrik-attacker så ber vi henne sluta skrika annars får hon lämna rummet och lägga sig på lekmattan ett tag. Där brukar hon skrika loss ett tag till innan hon kommer tillbaka till oss och får en kram och så är det över.
Va var detta första gången hon börjat trottsa??? Lycka, här har det pågått i säkert ett halvår.
Gladhanna, varför bytte J förskola?
IdaVi, vink vink! -
ÅÅåå tack för det!!!!!!! Jag känner mig som en myyyyyyyyyyyyycket ung småbarnsmamma! Ha ha ha ha ha ha! NOT!chiqita skrev 2012-08-16 22:57:50 följande:. Tur att vi ändå var någorlunda unga när vi skaffade barn så vi hinner njuta av livet efter de fyllt 20
Chiqita, nästa gång kanske hon lyssnar på mig gällande brännässlor men säkert inte gällande något annat....
Gladhanna, då förstår jag att ni bytte!
Älgen, bajsmamma, skrattar för mig själv här i soffan! -
asap, oj oj jag blev svettig bara av att läsa om vad ditt "enkla barn" hade gjort idag! Då ska jga inte klaga på att L och E hade tagit fram typ alla leksaker och byggt gränser med och gud vet vad i vardagsrummet. Men jag lyckades få in allt på sin plats OCH dammsuga innan det började rivas fram igen!
-
Sarahkka, ta ovan råd, gå till akupunktur för inte kul för lillebror att ha kolik!
PW, bada med 4 barn!
IdaVi, stackars V som inte är på topp. När E gallskriker om nätterna är det just det, öroninflammation på G. Vi fick örondroppar så sent som igår. Men oj vilken getingstickreaktion. Läge att skaffa kortisonspruta och ha redo eller vad det nu är man har om man får allergiskreaktion.
Idag öppnade öppnis igen, men E är förkyld så vi får vänta till nästa vecka. -
Cilla, tappar hakan av förvåning, ringa 1177 innan åka till akuten. Helt otroligt. Trodde akuten var för akuta saker men det var ju bara vad jag trodde.... Skönt att ni fått diektnumret men trist att ni ska behöva ha det.
Kusin, grattis till ett-åringen! -
Nu har vi provat Danderyds Barnakut. Pratade med 1177 i lördags pga Es rossliga andning i och med förkylningen hon haft i över en vecka. De tyckte vi skulle åka in. Det gjorde jag. Sköterskan som tog emot var väldigt snabba på att diagnostisera henne med att hon minsann inte hade förkylningsastma för hon lät ju inte alls rosslig och hon var ju så pigg och glad..... Så hade hon precis den attityden som ni pratat om, har hon fått saft och glass.... det kan vara bra att höja sängen när de är förkylda. -Nej vad säger du, det visste jag inte.... NOT!!!
Tur att de har läkare också för E hade förkylningsastma (lät som en kyrkorgel sa läkaren) och öroninflammation!!! Hon fick inhalationer 3 gånger var av det ena medlet var för spädbarn som öppnade upp luftvägaren ännu mer och var slemlösande. Det hjälpte kan jag säga, hon sov som en klubbad säl hela natten!
Kusin knase, här är allt bra förutom den sega förkylningen vi fått. Men när den är över så är allt tipp topp tycker jag. Njuter av de sista månaderna hemma!!!
Har det gått bra för er med anknytningen med mellan barnet? Jag minns att det var lite kämpigt tidigare.
SKönt med en vuxen aupair, kan verkligen förstå att det gör skillnad. Hoppas att hon ska trivas i kalla Sverige, ingen BBQ här året runt...
Älgen, ha ha, akuta vaxproppar, det är en farlig åkomma det....
Chiqita, grattis i efterskott!!! Låter som du hade några bra dagar!
Gulligt att ni "hittade" H!!!! Man märker att barnen är äldre nu för de minns saker långt tillbaka. L minns makens födelsedag från november!
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ USA! Blir ju toppen mysigt.
IdaVi, stackars I som ramlade så dumt! Hoppas att hon får behålla tanden! -
Fisken, skönt att ni börjar hitta ert "lunk" hemma! Syskonkärlek is da shit!!!
Hoppat satt ni får bättre lämningar snart för det är inte kul att så med en bebis på armen och ett gråtande barn som inte vill bli lämnad.
Sarahkka, skönt att ni ska prova akupunktur för lillen!!!
Skönt att A är mer sammarbetsvillig nu! -
Sköterskan på Danderyd tror jag var en pensionerad sköterska som vikarierade för hon såg ut att vara en bra bit över 65. Men om det skulle vara riktigt akut någon gång så åker jag nog till ASL.
IdaVi, tur att "vuxentanden" inte var skadad!
Jag har förresten slutat ammat. Det bara bidde så, som tur var. Ammade bara någon eller några gånger på natten och jag hade tänkt sluta. Vi slapp de där skriknätterna för i och med att E blev sjuk så blev det inte ammat för att hon var täppt och släppte och natten efter vyssade jag och det gick toppen! Har köpt en ny BH nu och kunde sorgligt konstatera att det var ett mått bredare runt om och en kupstorlek mindre....