Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Syster Norr skrev 2012-01-22 11:09:02 följande:
    Barba: jag tyckte vagnen var lite dyr, ffa om den är använd till två barn. Dessutom är väl även vissa av Emmaljungas vagnar ganska tunga? Är det pga att vagnen ska med i bilen som ni tänkte köpa en ny?

Ja vi avstår den. Jag hade tänkt att kolla närmre. Vet inte vad vår nuvarande väger faktiskt, men den där sägs väga 17kg.
    Jag fick foglossning efter J och det var rätt jobbigt att lyfta vår. Den måste tas loss från underredet, ställa det på sidan, fälla underredet, in med det i bilen, sen baxa in liggdelen ovanpå. Dessutom är den väldigt stor. Jmf med syrrans EL så var den gigantisk. Br när man är ute och kör men som sagt, bökig. Dessutom svart mitt i sommaren.
    (Barbabra)
  • Barbabok
    Syster Norr skrev 2012-01-22 11:33:01 följande:
    Barba: vet en tjej som finns i Stockholmstrakten som fräschar upp beg UJ och säljer vidare. Hon har både beg single och duo hemma just nu. Ska jag kolla vad hon har för tillfället?
    Här har du annars lite info om EL: barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/09/aldre-emm...
    Nja vi avvaktar nog lite, tack ändå. Just den EL bloggen hittade jag igår, det var där jag såg vad modellen hette som var i annonsen
    (Barbabra)
  • Barbabok

Det var jag som var uttråkad igår, karln somnade vid läggning för andra kvällen i rad så jag blev lite shoppingsugen, men det är helt rätt, jag ska inte ha bråttom.
    Jag säger "jag" då det är jag som kommer att köra vagnen, karln får ju ta Scootern när det är hans tur sen.
    (Barbabra)
  • Barbabok
    Piggley Wink skrev 2012-01-22 12:39:50 följande:
    Barba: Här finns det massor av beg UJ på blocket. Om man inte måste ha senaste modellen är de inte så dyra. Vår är en 2007 och ser ny ut fortfarande, jag har flera gånger fått frågan om vi köpt en ny åt N.

Här i mitt län fanns det knappt nån, mest twin.
    (Barbabra)
  • Barbabok
    Barbabok skrev 2012-01-22 12:49:24 följande:

Här i mitt län fanns det knappt nån, mest twin.
    Tar tillbaka det där. I mitt län fanns ingen, i angränsande fanns mest syskon/twin.
    (Barbabra)
  • Barbabok

Firren, jag är löjligt trött, men förkylningen gör sitt till också antar jag

han kommer i juni
  • Barbabok

EGO

Sa jag att chefen funderar på om vi inte ska börja tidigare om morgonen? 6.30 ist, för 7. Antar att man inte kan säga så mycket om det hela men hur blir det för kollegan som också jobbar deltid och har tider från 8? Jag har ju fått godkänt 7-14. Så mycket för den flexen som vi har men ändå inte. Jag kan ju, men vet att hon lämnar på fsk då karln pendlar och hon kan verkligen inte. Ska hon slippa men inte jag? Äsch, jag är inte missunnsam men ska jag jobba 13.30 kommer jag mitt i vilan, urdumt! Den tredje kollegan har inte smått men vill såklart inte heller.Vi ska börja "rotera" vad det nu innebär. Svårt att rotera arbetsuppgifter när vi jobbar olika långa dagar inbillar jag mig.

han kommer i juni
  • Barbabok
    Resande skrev 2012-01-22 22:11:38 följande:
    Barba din chef verkar helt knäpp! Bara styr och ställer hur som helst utan någon som helst respekt för de anställda!  

Ja, det är den nya, han är inte nåt vidare hittills
    han kommer i juni
  • Barbabok

Pysslig, ja det förstås. Jag hade tänkt en sån där spegel så man har koll på liten, men men. Kanske ska J få åka bakom istället. Nu åker vi sällan några längre sträckor, och detta är ffa medan jag är FL och ska runt lite.

han kommer i juni
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8