Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ja ibland önskar jag ett annat dagis, men hon trivs där. Den nya fskläraren är dessutom bra, lite skinnpånäsantypen. Det är just EN äldre fsktant som är anti allt känns det som. Nu tar det inte maken mer än 5min med moppe att åka dit så så får det bli, de nekade med motivation att ingen var medicinskt utbildad! Fjantigt tycker jag, tänk om de haft ett astmatiskt barn då? Ska föräldrarna åka dit för inhalering vid behov?

Jag är less på karln hemma. Ventilerar vad jag känner och tycker, men får inte ens en kommentar tillbaka, noll! Det är så trist att vi inte räknas till kul man kan ha i livet. Det är bara "stugan"  som kan vara kul? och dit vill inte jag. Näe, på sommaren är det knottluva och vinterkyla gillar inte jag. Fiska, njae jag är vegetarian, så mycket mer finns inte där. Jo, detta eviga festande och med fest menar jag endast alkoholintag. Nej tack. Inte för J, inte för mig. Så, då återstår visst inte nåt kul alls i denna familj, då jag vägrar stugan. Inget är visst kul som vi kan göra tillsammans Fest vill jag inte gå på, alla senaste gångerna har han varit knäpp (utom juldagen då, då det dracks en del till mat och efter), så jag vill inte. Jag gillar annars alkohol med men känner mer för att förbli nykter jämt! Det roliga förtas av hans okontrollerade (enl. mig) fylla. Lagom med några glas vin eller öl finns ju inte, det är allt eller inget. Och inget är visst trist.

Näe, jag är nog lite less i allmänhet idag. Trött. Sorry. 

• Barbabok

P, jo vi försöker att åka till badhuset och leklandet här, knattebio också, pulka har det blivit men i år har vi inte fått snö. Men, det känns lite som måsten, inte att det verkligen är skoj. Äsch jag vet inte. Jag är nog lite mer tillbakadragen och han är übersocial. I grund är vi nog inte så bra matchade men lyckades trassla ihop oss ändå, minns inte riktigt hur det kom sig. Jag var iofs nyseparerad och han den evige singeln som alltid hade kul. Nåt sånt.

Inte så att jag vill separera eller så, bara att det ska kännas lite roligare i vardagen. Han anstränger sig inte en mm för det.  

• Barbabok

Hejhej KK, oj förstår paniken! Jag förundras än idag över att min mamma hade 3 barn med endast ett år emellan och skilde sig på det, ensamstående alltså, hur orkar man det? hur hinner man? Hoppas ni hittar en snart, en minst lika bra

• Barbabok

Hemma sjuk (förkyld) med denna jäkla huvudvärk, måste ringa VC imorrn. Imorgon är det dags för morfologiska UL-et, ska bli spännande att se bebisen igen, förhoppningsvis är den frisk också

• Barbabok

P, oj har du redan gått så långt, grattis nu är det nära!

hormon, stackare x10

Själv ska jag på UL snart, och jag är helt däckad av huvudvärk och bihålor, men det är inte så långt så det går nog.     

• Barbabok

Knase, vin låter helrätt i all stress

UL gick bra, allt såg ok ut då mätte hon lillhjärnan, kollade noga på hjärtat och säkert mer jag inte hann med. Däremot frågade maken om kön, och jag gav med mig fastän jag inte tänkt fråga, och vi får troligtvis vad jag ville ha (en med snopp)  
    Fast, detta är überhemligt så nu får man bita sig i tungan!

• Barbabok

Tack, jag försöker smälta det nu
    Hoppades på en pojke då vi bara har en (systerson) i min familj, medan makens bara har J, resten pojkar. Då får vi börja fundera på namn på allvar nu, svårt tycker jag. Och J som vill ha en lillasyster Obestämd

• Barbabok

Tack alla

Lena, usch för kräks, hoppas verkligen att ni klarar er.  

Jag är lite besviken över att vara sjuk just nu, vi har första minisim idag och jag kan ju inte gå, maken ska sluta tidigare och gå med henne. Jag får väl hoppas på resterande 7ggr.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8