30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Ja ibland önskar jag ett annat dagis, men hon trivs där. Den nya fskläraren är dessutom bra, lite skinnpånäsantypen. Det är just EN äldre fsktant som är anti allt känns det som. Nu tar det inte maken mer än 5min med moppe att åka dit så så får det bli, de nekade med motivation att ingen var medicinskt utbildad! Fjantigt tycker jag, tänk om de haft ett astmatiskt barn då? Ska föräldrarna åka dit för inhalering vid behov?
Jag är less på karln hemma. Ventilerar vad jag känner och tycker, men får inte ens en kommentar tillbaka, noll! Det är så trist att vi inte räknas till kul man kan ha i livet. Det är bara "stugan" som kan vara kul? och dit vill inte jag. Näe, på sommaren är det knottluva och vinterkyla gillar inte jag. Fiska, njae jag är vegetarian, så mycket mer finns inte där. Jo, detta eviga festande och med fest menar jag endast alkoholintag. Nej tack. Inte för J, inte för mig. Så, då återstår visst inte nåt kul alls i denna familj, då jag vägrar stugan. Inget är visst kul som vi kan göra tillsammans Fest vill jag inte gå på, alla senaste gångerna har han varit knäpp (utom juldagen då, då det dracks en del till mat och efter), så jag vill inte. Jag gillar annars alkohol med men känner mer för att förbli nykter jämt! Det roliga förtas av hans okontrollerade (enl. mig) fylla. Lagom med några glas vin eller öl finns ju inte, det är allt eller inget. Och inget är visst trist.
Näe, jag är nog lite less i allmänhet idag. Trött. Sorry.