Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag hoppas ni har rätt, ang potträningen. Jag tror inte de har resurser nog att skola in (3 personal/14barn). Det verkar vara så att en fsklärare kommit tillbaka i förtid från mammaledigt på den avd. och därför flyttar de lite fler barn dit. Helt ok, men lite kort varsel. Synd bara på "kalaset", hon ser verkligen fram emot det men jag tror det ger henne mer att gå med stora barn, ffa nu när hon snart ska vara FL. Hon härmar småbarnen rätt mycket nu och värre lär det bli.

han kommer i juni
  • Barbabok

Här hemma funkar det nästintill perfekt med potta/toa, även borta. Vid vila/natt har vi blöja. Hoppas det funkar, tycker nästan det är dumt att införa förändringar då hon ändå ska gå 15h/v från mitten maj men visst skulle hon stanna och kompisarna byta blir det ju fel det med. Jag ska luska mer om när för jag fick bara lösa datum, och det är svårt att försöka skola in/be om ledigt när jag inte ens vet när. 

han kommer i juni
  • Barbabok

Firren, vad orättvist, här pekar vågen 7,5kg+, hur kan det komma sig? Annars, kul att allt var bra! Här börjar poletten långsamt trilla ner, en till ljuvlig liten unge, till mig

Galia, ja kanske är flytt jättebra, det var inte oväntat, bara inte mitt i en termin. 

han kommer i juni
  • Barbabok

Kasperina, näe jag har inte alls haft lika ont i ligament som med J, här är det nog uttöjt sen tidigare Däremot fogarna, ajaj och sammandragningarna, ujuj...

han kommer i juni
  • Barbabok

J var på kalas hela dagen igår, på em vägrade hon kissa och tillslut efter +5h? kom det på golvet, hon blev helt hysterisk när jag ville ta av de kissiga kläderna! Vi fick tvinga henne, bokstavligen. Övertrött kanske.

Sen fick jag veta att anledningen till att hon är lugn/vill ha en klänning osv är för att hon är tjej! Såklart    

han kommer i juni
  • Barbabok
    Elsis skrev 2012-02-19 11:10:11 följande:
    Barba, anledningen till att man vill ha klänning är väl att man ska på kalas? Då har man ju klänning, förklarade iaf min systerson för sina föräldrar när han skulle på kalas. De var just på väg ut när han insisterade på klänning, så då fick han skynda in och byta. Kalas = finklänning så klart:)

Såklart. Men där vi var finns bara söner, och tanken på att de skulle vilja något "tjejigt" öht finns inte. Finns inte en röd/rosa/tjejgrej så långt ögat når. Vi gav barnet en docka Han hade ju ingen.
    han kommer i juni
  • Barbabok

Elsis, precis som det "ska" vara då. Alltså, folk får ha det som de vill, och göra som de vill, men jag tycker det är sorgligt när man begränsar sina barn om de är nyfikna.

Här är det tystnad råder, igen Jag är så less, vill bara härifrån. Om det inte vore för barn/gravid hade jag dragit för länge sen vilket jag såklart sagt, och han tycker ungefär, jaha. Och undrar över middagen...

Jag blev arg då han inte orkar göra nåt. JAg står och försöker laga mat men J vill måla, han tar fram vattenfärger och går och lägger sig! Jag ifrågasätter varför hon ska pyssla själv, äta själv, varför vill han ens ha barn, då är jag en stor idiot, igen. Eller, totalt dum i huvet som han säger.    

han kommer i juni
  • Barbabok

Hej Tessan, jag känner också igen Barbabra här (wero73)

Usch jag fasar för förlossningen, tyckte det var dödsångest nästan så det kan inte bli så mycket värre bortsett från att den var hyfsat komplikationsfri då. Men, nu vet jag att jag ska säga ifrån mer, vara utvilad, äta och dricka öht (fick lite saft), och ta kontrollen. Många misstag blev det pga tröttheten.  

han kommer i juni
  • Barbabok
    Kasperina skrev 2012-02-22 20:42:22 följande:

Ego: Idag är dagen D - dagen då mina två första mf började och det har hittills inte kommit en droppe blod, jag har mått illa trots seaband och Postafen opch jag har halsbränna och lite lagon kraftig växtvärk Tack snälla kroppen - mer sånt tack! I morgon ska jag ringa BM som jag hade i höstas och se när de tycker det är lämpligt med vul. De två senaste graviditeterna har jag gjort X-kontroll i v6-7, men senast verkade gyn tycka att det vore bättre att vänta till v8+0. "Bara" tre veckor dit så...  Var inte så himla kul att göra tre vul (och då räknar jag inte det som gjordes på gynakuten innan de bokade op) förra gången så det kanske är lika bra att vänta... Obestämd

Nä den här gången stannar du i tråden! Det är tredje gången gillt, så var det för mig iallafall
    han kommer i juni
  • Barbabok

Kasperina, jag tänkte MF, 2 st räcker, hade inte du också haft två? *förvirrad* Annars så absolut andra gången gillt  

han kommer i juni
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8