30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Åååååååh! Grattis och varmt välkommen in i denna tråden, Hormonstinn!
Åååååååh! Grattis och varmt välkommen in i denna tråden, Hormonstinn!
Lycklig: Varm kram till dig. Så himla jobbigt och ledsamt att det tillkom ngt så här mot slutet av grav. när du/ni redan haft ett par skrämselskott tidigare. Jag håller tummarna att det är borta redan på fredag, eller annars ung. kring förlossningen såsom hos Elas lille E.
Är den blå en ny färg för UJ? För annars finns det väl säkert på Blocket för halva kostnaden mot en ny... *Försöker vara lösningsfokuserad* Är färgen slut helt hos tillverkaren eller kan ngn annan butik i USA ha den inne?
Ang. när barnen föddes så kom storayster på BF+4 och småbröderna akutsnittades på BF+5, då hademin livmoder gett upp sina försök i form av förvärkar sedan ngn vecka tillbaka (hade förvärkar sista månaden före BF).
Och för er som känner min dotters intresse/favoritleksaker så är det föga förvånande att hon fick Duplo av sina bröder i syskonpresent. Själv gav hon varsin nalle till småbröderna när hon kom till Neo första gången, dagen efter de föddes, Vår tanke var att hon själv skulle välja ut dem i en affär men fullt så pedagogiskt blev det inte av att vi orkade vara
Evasha: Så himla BRA att du fick träffa en jättebra Bm idag! Låter som att du mentalt börjar bli redo för förlossning nu.
Varmt lycka till åt alla som nu är på upploppet. Känns som om att det kan anlända bebisar både här och var vilken timme som helst. Eller också inte. Utan om X veckor...
Ni som redan har era syskon och de hunnit bli lite äldre. Jag har en reflektion som jag undrar om jag är ensam om:
J var 22,5 månad när bröderna ÄNTLIGEN föddes, vi hade ju varit redo läääääänge då för deras ankomst. Nu när killarna är drygt 2 år och alltså äldre än när J blev storasyster så känns det fullkomligt galet att de små pluttarna skulle kunna vara storebröder! Ngn mer som gjort liknande reflektioner? Är det så här det kommer vara hela deras liv? Att de känns så mkt yngre än storasystern gjorde vid motsvarande ålder?
undervisningarna???? Menar så klart lektionerna.
Pysslig; Jo på BB får man självklart äta sen! Men nej - inte en matbit på förlossningen. Trodde faktiskt att det var standard överallt, för risken för kejsarsnitt finns ju oavsett vilket sjukhus man befinner sig på.
Undrar just om det kommit en liten mini-Knas idag....?
Och jag har varit lika sugen på sötsaker under båda grav. Men om en tös är jämställd med två grabbar när det gäller sötsug så förklarar det ju saken.
Visst är det märkligt. Men varför skulle det inte vara olika med detta när så mkt annat skiljer sig åt runt om i landet... det har vi ju tvingats inse genom åren här i tråden.
Och förresten, vart tar hjärnan vägen för oss där amningen inte fungerade i ngn större omfattning...? Man kunde ju önskat att den kom tillbaka till huvudet lite snabbare, men det upplevde iaf inte jag att den gjorde.