Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ellie, VV har en jättefin overall i dubbel trikå! Jag har bara sett den i butik, inte på nätet. Typ Rainbow. Jättemysig kvalitet. (För den som undrar brukar ellie och jag annars oftast mötas i en Villervalla-tråd...) 
    Nu är ju G snart 5 månder, så jag räknar inte honom som nyföding, men han har oftast body + byxor och en fleecefilt över när han sover ute i vagnen.  Är det lite svalare kan man ju ha två filtar! 

• cilla67

Pysslig, vänta här nu! E? Har du berättat i samlingstråden? Nyfiken i en strut!

• cilla67

Ellie, juni, det har vi också, men jag har tyckt att den har varit för tjock nu när det har varit så pass varmt. Vi har fårskinn i vagnen också, så det blir ganska ombonat och varmt.

• cilla67

Juni, vi har åka buss på listan över kul saker att göra i sommar, för A har heller aldrig åkt buss! Fast jag tänkte förstås slippa äventyret med bussbyte och syskonvagn...

• cilla67

G fick också göra om hörseltestet, så det verkar ju vara hur vanligt som helst!

• cilla67

Persefone, man får lättare sammandragningar med andra barnet fick jag veta, och ofta mycket tidigare. Jag hade nog från vecka 14 eller så nu med G. Jag tror det är helt ok, men ta det lugnt för säkerhets skull tills du har pratat med bm.

• cilla67

Fiji, usch vilka trauman ni har. Bra att ni kan bearbeta det nu så känns det säkert bättre när lill*n kommer. A är ju född på Danderyd, jag tyckte de var toppen där.

• cilla67

Stackars Ela! Fy vad jag tycker synd om dig - måtte du få sova NÅN natt emellanåt. Ni kan inte låna ut töserna några nätter till någon farmor eller så? Kommer din bror hem nåt? Så du i alla fall bara har en att fokusera på. Kanske skulle kunna ge någon extra timme?

Milla, jag avundas dig inte! Starkt att vara ensam med dem så länge!

• cilla67

Kvällens funderingar här gäller vad man egentligen säger. I dag känns det som om mitt vanligaste ord är "nej". Efter på listan kommer "NEJ", sa jag!!", "låt bli det där", "hörde du vad jag sa?!" samt "men herregud vad GÖR du, sluta genast!"
    Jag som är så snäll och trevlig, var tog jag vägen? Man går omkring som ett ilsket monster och försöker motarbeta evolutionen genom att hindra sina barn från att göra dumheter, känns det som.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8