Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ibland läser jag bara några bokstäver och då märker jag hur resultatet speglar mig själv... Nyss läste jag en rubrik på en av kvällstidningarnas sajter: Så blir du kvitt all din energi. Fast så stod det ju inte, det stod ju allergi....

• cilla67

Assar, jag tror att mitt eget recept på hur man blir kvitt all energi funkar utmärkt. Det var nog därför jag missade att rubriken handlade om allergi. Jag skummade bara rubrikerna, det är sällan jag tycker det är värt mödan att läsa skräpet. Men det är sånt som händer när man sitter och ammar på höger sida...

• cilla67

Pysslig, så där blev det ju för oss också. Flödet blev sämre i vecka 35 och sedan blev det kontroller två-tre gånger i veckan och igångsättning 38+1. Det blev lite tidigare än man tänkt sig, men inte så farligt. Det där med flödet gör ju att man blir lite orolig och benägen att korta av den mentala förberedelsen. Hoppas nästa mätning ser bättre ut, eller i vart fall inte sämre! Kram!

• cilla67

Pysslig, vilken pärs! Bra att du tar allt med ro, men ändå! Bra att du får komma in och kolla ofta istället för att bli inlagd. Roligare kan man ju ha. Du måste ju hinna med dina praliner! Kram!

• cilla67

Boomie, vi har också haft den perioden och jag tror exorcisten har varit här, fast jag märkte inte när han varken kom eller gick. Det går öööööver! Fast det kommer säkert tillbaka igen... 
    Skönt att allt är bra med dig och G!  

• cilla67

Heja Lena! Krya på dig!

Juni, värsta supermorsan! Jag har slutat försöka shoppa till mig med barn i sällskap. Eller, ja, G går ju an fortfarande. Men jag köpte min brudklänning eller vad man ska kalla det med en skrikande A i vagnen. Det blev helt ok trots det! 

• cilla67

Fiolina, nej du har inte missat nåt. Det var för två år sedan!

Vilka historier ni berättar om att byta säng! Roliga nu, men då var det kanske inte så kul.... Jag vill att A ska byta nu snart, G växer snart ur korgen, men maken är ovillig. Han ser just såna där historier framför sig. Vad ska A kunna hitta på när han kan stiga upp själv?!
    Ibland när han har sovit i vår säng och han väcker oss kl 6 och vi tycker att han kan somna om för att vi själva inte klarar av att vakna kan han ju kila ner eller till sitt rum och hämta grejer att pyssla med. Sedan vaknar man med sängen full av pusselbitar, halva duplosortimentet och några bilar under kudden... 
    Men vatusan, vi måste ju - G behöver spjälisen snart! 
    Fast A vill att de ska dela på den, "sova sammans lille broran!" som det heter. 

• cilla67

Ela, eftersom du inte kan se den på Facebook, så la  jag in en ny bild i mitt album här...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8