Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

A hade Eccokängor ifjol. Jag gillade dem, men jag tyckte inte de höll måttet när det blev riktigt kallt. Jag tänkte köpa ett par Kavat defender på Tradera i år. Vi hade ett par liknande också förra året och det blev nog de som användes mest. 

• cilla67

Är det någon som haft bumbo som kan berätta hur länge man kan ha den och hur tjocka lår man får plats med?!

• cilla67

Assar, kanske ett fleece-ställ att ha i åkpåsen?

Lycklig, 68 räcka till våren?! Vilken optimist! De små storlekarna formligen susar förbi ju, ta 74!

• cilla67

Assar, även om G bara är tvåa så känner jag igen det. Man har inte ALLS samma tid att aktivera, stödja och utmana. Jag har ständigt dåligt samvete för det, och så fort A går till dagis försöker jag ägna mig åt att hjälpa G utforska världen så mycket vi hinner.
    Hans absoluta favoritgrej just nu är denna:
    www.eurotoys.dk/main/index.asp&vn=300-LC97190
    Jag köpte den när han var pytteliten och satte fast i vagnen så han skulle ha nåt att titta på, men det var inte så spännande då. Den har en sida med mer grafiska mönster, mer svart, vitt och rött, tydligare signaler för en liten hjärna. den andra sidan som syns på bilden är ju mer färgglad, men det bästa är att den har en liten spegel på en sida och att flera sidor/grejer på den prasslar.  Just nu kan han ligga och pilla med den precis hur länge som helst. Det lilla matvraket har inte ens tid att äta ibland!

• cilla67

Barba, oyra, jag är ju snart 44 men fick ändå siffror på 700 nånting, vill jag minnas. Nu tyckte ju vi att det var dåligt nog för att vilja göra fvp, så det gjorde vi. Fast här är det inget val - om man ligger under 200 får man göra det för landstinget, över 200 får man göra privat. Det är klart att åldern spelar in, men jag tror inte den har så stor genomslagskraft i provet att det är helt onödigt att göra det. Fast för egen del kan jag säga att jag fick mycket mer ångest över KUB-siffrorna än över att vänta på ett fvp-svar. Nu ska vi inte ha fler barn, men OM vi hade skullat det så hade jag hoppat KUB och gått direkt på fvp. Men det är jag.

• cilla67

Lycklig, så hade jag också! Det gick över ganska snart efter ökningen. Däremot har jag fått uppleva ett nytt fenomen i mensvärksklassen. Förr hade jag mycket måttlig värk i typ ljumskarna. Numera har jag en elak värk som strålar ut i blygdben och blygdläppar. Skumt.

Fiji, krya på dig!

Hormon, hoppas det går bra idag! 

• cilla67

Zenobia, en sån sötnos!

Ja, jag vill gärna också ha preventivmedelstips. Min bm gav mig broschyrer på spiraler, koppar och hormon. Jag hade en liten kopparspiral innan, men det verkar lite jobbigt med de stora. Det är så många som får jätteblödningar... Eller? Hormoner skulle jag gärna slippa. 

• cilla67

Anna, jag gick på MamaMia när jag väntade A, visserligen på mottagningen i Kista som väl är lite långt för dig, men jag tyckte de var bra. Jag tror det är de som varit där på utredning som hamnat hos tråkiga läkare och bm. De är i alla fall duktiga på UL, jag hann göra några stycken....

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8