30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Johanna: V fick sina första tänder när han bara var fyra månader och då började han bitas vid amning. Om jag sa "aj" eller "nej" strängt så skrattade han bara och trodde det var lek så jag lärde mig att det funkade bättre att vara tyst (jag bet ihop), trycka in bröstet långt in i munnen på honom och på så sätt få loss det och så fick han inget mer vid det tillfället. Som jag minns så bet han i slutskedet av amningen när han var mätt så då var det bara att sluta amma om han bet eller försökte (jag lärde mig att hålla koll på varningssignaler). Minns inte hur länge det höll på men det gick över rätt fort (ett par veckor?) som jag minns och han slutade sen helt att bitas. Jag helammade tills han var 6 månader då vi började med smakisar och sen slutade jag helt först när han blev 13 månader och vid det laget hade han 8 tänder, men som sagt han bet bara precis när de första kom annars hade jag nog inte ammat så länge... Hoppas du får ordning på det du med, för oss gick det över så hoppas det gör det för dig med.
Bahamaz: Stackars liten! Hoppas det växer bort fortast möjligt. Styrka till mor och far, hemskt att se sitt barn ha ont.