Glassgrisen: Kul att läsa, kunde gärna fått vara längre
Skönt att du är nöjd även om det inte blev som du tänkt
snuppi: tja, jag vet inte. Nu är man ju mitt i det igen, men tycker inte det är så konstigt om alla inte har koll på sf-mått. Även om man fött barn kanske man inte fäster så stor vikt/uppmärksamhet på samma saker och hinner glämma om det var några år sen man var "i svängen".
Mosing: Ah, ok. Jag är mer rädd för smärtan man ska ha efter snitt. Värksmärtan går ju över när förlossningen är över men vid ks så kan man väl ha ont längre, får inte lyfta storebror, risk för infektioner, tappad känsel osv. Tur du inte "fegade ur" så bra som det sen gick
Och nej, jag är inte den som bockar och nöjer mig, men som jag sa till maken så låter jag bm göra som hon vill med att ffråga, men nekas jag samtal så kommer jag bråka med dem. Ang. bloggen du nämner så har jag också läst den så jo jag har ju lite belägg för att man bör få gå och snacka vid den omvända situationen också. Någon födsel i v 30 vill jag såklart inte ha så ska göra mitt bästa med järnet!
Vad bra att allt gått smidigt första dagen själv med barnen, men frukost måste du hitta en lösning på för du ammar väl också och behöver verkligen energin. Låter för övrigt som att lilla L är lika besvärlig med sömnen som sin storebror
Barba: ok, nä man kan skrämma upp sig bra mkt om man googlar för mkt eller läser läkarböcker
Plötsligt har man alla symptom som nämns. Tänkte bara om din bm, har koll på dina problem med fissurer och så. Låter verkligen som du har nog problem redan i det området och inte behöver fler. Ja tarmarna kan ju lägga av lite men det gäller väl att komma igång och röra på sig och så fort efter ks så minskar man risken? Ang. aurora så är det också min uppfattning att man kräver några samtal innan snitt beviljas för en som "bara" är förlossningsrädd då man har förhoppningen att rädslan ska kunna bemästras med hjälp av samtalen. Som du säger så har ju jag dock medicinska skäl och jag vill ju inte ha snitt (tvärtom som alla känner till vid detta laget) så knappast krav på att jag går i samtal utan det är min egen önskan för att då ventilera.