30+ som väntar/har fått syskon, del 8
chiqita: ah, bra att veta. Har gurglat mkt med vademecum för att få bort den hemska smaken i halsen där man inte kan borsta...
Kan man använda pipett kanske för att få in mjölk i näsan? Tror bara jag provade med bröstmjölk i näsan ngn gång (V var nästan aldrig sjuk/täppt så länge jag ammade) och då försökte jag droppa i lite direkt från bröstet, men var inte så lätt minns jag.
Tessan: Ok, då får jag väl ett förkläde Är inte oroligt utan jag kom bara på att det kanske var bäst att kolla så man inte går dit i onödan om det var olämpligt som gravid, men då verkar det ju ordna sig.
Barba: Nu är jag ju en bit efter dig, men kan skriva under på att det är värre andra gången. Jag har ju för det första mått många gånger värre med illampende och kräkningar (fortfarande!) och fogarna märkte jag knappt av ngt förra gången men nu har det redan kommit så att jag har rätt ont ibland när jag går. Å andra sidan har jag inte haft lika mkt molvärk med anledning av att livmodern och så tänjs ut så det är väl det enda som varit bättre denna gång
Lucka på magen hehe
Undrar om de gjort RUL och redan då såg att det var sex ben? Jag är oerhört tacksam att få föda i detta land och inte i ngt u-land, tror att både jag och sonen varit döda då
Kasper: Får man vara nyfiken och fråga vad exet sa när du berättade "hur"?
Ang förkylning så är jag inte förkyld men måste liksom ändå snyta mig, åtminstone varje morgon för att det liksom slammar igen. Är väl slemhinnorna som spökar och påverkas av graviditeten. Lär ju vara svårare att bli frisk när man är gravid för att immunförsvaret är nedsatt?
Firren: Hoppas TUL går bra! Verkar ju vara väldigt osäkra de där mätningarna...
Mer Ego. Har träffat läkaren och blodproven bekräftade lågt hb/järn. Läkaren sa att jag hade 98 i värde och att man brukar sätta gränsen vid 105 så för att det inte ska bli värre så.blir det injektioner. Eller en injektion bara troligen med ngt ganska nytt men som ger samma effekt som fem injektioner av venofer (?) som jag fick sist. Den enda injektionen kostade dock 1200 kr mer än venofer, men jag tror jag får det ersatt av min arbetsgivare och jag tänkte att det kunde vara skönt att gå en gång istället för fem (jag fick välja och läkaren tog upp just det där med kostnaden) men får jag inte ersatt så är ju 1200 rätt mkt... Sen tog hon upp frågan om sjukskrivning. Jag blir alltid så paff när det kommer upp "bara sådär" men jag tackade nej och sa att det går bra och får jag upp järndet nu så ska det nog inte bli några problem framöver heller.