Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hmm, hade skrivit ett inlägg tidigare idag som tydligen försvann...

aigee skrev 2010-04-21 21:11:14 följande:
    milla: arbetsgivaren får väl lhjälpa dig med en lösning eller vänta på dig i två veckor... Annars får väl mannen stå över tävlingen!
    Maken är med i landslaget och kan inte stå över tävlingen, så det är väl till att hålla tummarna för att jag är så bra att jag får jobbet ändå .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Malin:Hej, hej!

Just nu önskar jag att arbetsgivaren kunde ringa NU och tala om om jag fått jobbet eller inte. Väntan är jättejobbig tycker jag. Speciellt som jag vet att de inte kommer ringa förrän i slutet på nästa vecka .
  • Milla C

Tack för alla tumhållningar och "Hejja" . Vilken tur att man har er !

Har nu kollat upp alla bekanta - och om de har någon bekant som kunde vara intresserad - angående barnakt, men hittills är det ingen som haft tid. Nåja, jag får väl sätta upp en lapp i affären i värsta fall (eller så får jag skola in Lucas på förskolan första veckan så att han kan gå där en vecka innan maken tar hem honom igen )

• Milla C
    Emsters mamma: Är Emma svår att "underhålla" i dagsläget? Gabriel var redan som ganska liten ganska uppmärksamhetskrävande, men väldigt social. Han hade svårt att leka för sig själv, utan ville alltid att någon vuxen skulle sitta bredvid. När vi var på ÖF tyckte han att det var mycket roligare med alla andra än med mig, och kröp eller gick gärna in i ett annat rum utan problem.
    Det jag menar är: Gabriel har alltid mått väldigt bra av att vara tillsammans med andra barn och vuxna, och stimuleras av det. Som en chef sa på en jobbintervju: "Det finns barn som helt enkelt inte blir tillräckligt stimulerade bara av att vara hemma med en förälder. De behöver gå på förskolan och träffa andra barn och fröknar (och en uppsjö av leksaker?)" Så´n är G, och om Emma är sådan kanske det kan vara bra för henne att trots allt skolas in i "gamla" kommunen först, och sedan när ni flyttat byta förskola. Fast det beror ju också på vilka regler som finns för barnlediga i kommunen. Om det är reglerna som gäller här (och på många andra ställen tyvärr) att barnen bara får vara där 8-11 varje dag så är det faktiskt mer krångel än nytta enligt min erfarenhet.
  • Milla C
    Emsters mamma skrev 2010-04-23 20:58:09 följande:
     Nä ju mer jag tänker på det desto mer känns det som att vi väntar med inskolningen. Inte ska hon behöva flytta, få syskon och flänga runt på olika dagis samtidigt.
    Det låter som en bra plan . Gå på magkänslan.
  • Milla C

"Uppe med tuppen"... Nä, jag tror faktiskt inte ens tuppen är vaken tjougo i sex en lördagmorgon .

• Milla C

Skönt att höra att man inte är den enda som är uppe tidigt . Är ensam med "kidsen" i helgen, så jag förväntar mig samma morgontid imorgon .

malinkat skrev 2010-04-24 09:24:17 följande:
    ååååh... ikväll ska jag och maken ut och äta själva!!!! Är tanken ialla fall, min mage är lite knasig - sån magkatarrskänsla men jag vet inte om det ska bryta ut helt eller gå tillbaka.... håll tummarna!
    Tummar hålles . Vad trevligt att få lite egentid tillsammans.
  • Milla C

Jösses, vad långa dagarna blir när man går upp 05.15 .

• Milla C
    Emsters mamma skrev 2010-04-25 06:48:20 följande:
    Ja eller hur! Snart dags för förmiddagsfika
    Ja, men jag kan ju inte direkt påstå att jag fått mycket gjort hittills .
  • Milla C
    M73 skrev 2010-04-25 09:46:12 följande:
    Kan hoppa in o meddela att det inte är en myt att tuppar vaknar tidigt... så fort det ljusnar drar skrället igång så det gäller att de är instängda så det bllir ljuddämpning
    Gabriel vaknar också så fort det blir ljust. Vi har rullgardin i hans rum, men nu funderar jag på att sätta upp något för balkongförnstret i hallen utanför också... Zzzzz.
    Emsters mamma skrev 2010-04-25 07:16:48 följande:
    Nä samma här... Druckit kaffe, surfat, lagt gårdagens tvätt i tumlaren, hjälpt Emma att gå med gåvagnen och inte minst testat nya läppglanset jag köpte igår för att pigga upp mig lite. Det var riktigt snyggt!
    Jag satt och tittade på TV tillsammans med G tills L vaknade. Sedan hade man ju två buspojkar att hålla reda på så det blev inte ens frukost förrän halv åtta då L åt smörgås och G banan.

Lucas har för den delen lärt sig att klättra upp i Gabriels säng (resårmadrass på golvet) och i barnfåtöljerna vi köpt på IKEA. Men han har inte lärt sig klättra ner igen... I går lyckades han hamna på en kudde han hade i famnen när han klev ur fåtöljen, men i morse hade han ingen kudde när han lyckades ta sig ner utan att jag såg honom . Får nog träna "rumpan först" litegrann här hemma .
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8