30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Knase: Hopas att ni får "uppskov" med avresan ett par dagar. Skulle kanske kännas skönt om några saker stod på rätt plats i nya huset när ni kommer hem med lillebror.Har ni bestämt om han "bara" ska ha sitt nuvarande namn, eller ska ni ge honom ett "svensson"-namn också?
Aigee: Oj då, inget bra med högt tryck. Och ja, det är jättelångt mellan kollarna andra graviditeten (tyckte iaf jag).
Ela: Jag har också tänkt på det där med egen utforskning av "utomhus" för småsyskonet. Lucas har ju mest legat på en filt när han har varit på marken. Han var ju fortfarande så liten när det var varmt ute. Men snart är det nog full fart ute även på de små .
Siggan: Hoppas att nätterna ordnar till sig fort igen.
EGO: (Krä(k)smagade får sluta läsa) Gabriel har också fått magsjuka . Men, oj! vilken skillnad det är när de blir dåliga och är så pass stora som Gabriel är nu jämfört med hur det var senast han hade magsjuka för över två år sedan. Han kan själv tala om hur han mår, och förstår mycket mer av vad som händer. I går kväll ville han bada efter det att han kräkts andra gången (vi badadde efter första ocklså), och han vägrade komma ut ur duschkabinen. Han mådde dåligt igen och stod sedan och kräktes och sköljde med duschen och kräktes och sköljde med duschen... Natten har varit stökig, men vid tretiden fick han börja behälla thé, och nu har han t om druckit majsvälling för två timmar sedan.
Lucas å andra sidan fick några bitar långfranska vid halv åtta och passade på att kräkas i vår säng när maken och killarna kom för att väcka mig klockan åtta