Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tessanu: Tja, jag bestämde att skärtosdagen var en bra dag för Knytet att komma ut - och på skärtorsdagen kom han !
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Ego: Det verkar ha gjort susen att utesluta mjölk för Lucas. Iofs har han presterat tre bajsblöjor idag, men de har varit normala. *Viskar: Tänk om det kan vara så att vi får vara friska ett tag nu*

När det gäller födelsedagar så fyller min systerdotter R år på sin fasters födelsedag, men fastern glömmer ändå alltid bort vilken dag R fyller år... Och min mamma frågade en gång min storasyster om hur hon och jag hade planerat som fick barn så nära våra egna födelsedagar (hon två dagar före och jag elva dagar efter) - så med Lucas tog jag i och fick en bebis exakt ett halvår ifrån min egen födelsedag. Längre ifrån går ju inte att få .
  • Milla C

Heeej Björnes!

Tessanu: Vi har inte heller tittat i almanackan innan plussen uppenbarat sig. Med tanke på att det tog åtta försök att "göra" G och sex att "göra" L så hade allt sån´t planerande varit ganska bortkastat

• Milla C

Är det någon härinne som bor i Sthlmstrakten eller i trakten av Hälleforsnäs som använder Sempers 6-månadersvälling? Vi har nämligen åtta obrutna förpackningar som vi aldrig kommer använda, och det vore ju lite synd att kasta dem. Vi kommer åka till Tyresö på lördag och till Hälleforsnäs på söndag för att fira påsk med familjerna, och jag tänkte att jag kunde ta med vällingen om någon vill ha den.

• Milla C
    Sara: Vad roligt att de kan sitta alla tre i badkaret tillsammans. Vi har två badbaljor bredvid varandra i duschen istället. Lucas brukar skvätta hejvillt i ett par minuter, sedan vill han ur baljan och fara omkring på golvet i duschen istället. Han blir ganska blöt eftersom någon av oss vuxna brukar passa på att duscha tillsammans med barnen.

EGO: Jag har fått sova hela natten ! Gick och la mig vid halv tio igår, och förutom ett uppspring till Gabriel och några nappisättningar/täckesuppdragningar på Lucas fick jag sova ända till strax efter sex. Vaknade och tittade på spjälsängen, där Lucas satt helt tyst och tittade tillbaka . Sedan vaknade Gabriel också och det var dags att gå upp. Jag känner mig riktigt utvilad idag
  • Milla C
    Tessan: {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_nalle} Grattis till lillebror här också! {#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower} Två och en halv liter blodförlust låter allt annat än roligt, och som du säger vill man ju inte skiljas ifrån maken och bebisen efter bara en timme. Hoppas att du snart är pigg igen och kan ta långa sköna prommenader i vårsolen som kommer komma snart.

Fialialej: Där är du ju ! Jag började undra om något hänt eftersom du inte varit inne på ett tag. Skönt med påsklov .
  • Milla C
    Lena: Satsa på en syskonvagn tycker jag. Vi har en Baby Travel, som är både bra och smidig. Skillda sitsar och varsin suflett underlättar när de blir större . Enda nackdelen är att sitsarna bara går att ha vända ifrån en, så när bebisen vuxit ur ligginsatsen tappar man ögonkontakten.
  • Milla C
    Assar: Easy Walker fanns tyvärr inte i butiken när vi köpte vår vagn, annars är den ju fin med fjädring och grejor - men ett par tusenlappar mer på prislappen.

Emsters mamma: Har en kompis som är jättenöjd med P&T, och en som tyckte att den bara funkade tills bebisen blev så stor att den satt upp omväxlande med att ligga. Hon fick nämligen byta plats på syskonsitsen hela tiden för tyngdpunktens skull. Själv valde jag bort P&T eftersom G aldig hade accepterat att sitta längst bak och inte se något, och man visst ju inte om nästa barn skulle bli likadant . Men jag tycker faktiskt att "cityvagnar" som Urban Jungle, Baby Travel och Easy Walker tar sig fram ganska bra även på tåg och bussar.
  • Milla C
    Lena: Säger som de föregående: Enkelvagnar till de tillfällen man är två vuxna eller man är ute själv med ett barn, och "tvåsitsare" till när man ska ha båda barnen själv.
    Och till sommarne vet jag en syskonvagn som kommer ut "på marknaden" .
  • Milla C
    Sara: Tänk vad insatt du är! Jag visste inte ens att det fanns så många olika modeller.

Emsters mamma: Ja, kolla och provkör. Man ska trivas med vagnen, annars spelar det ingen roll hur smal/bred den än är. Min syskonvagn är faktiskt inte mycket bredare än enkelvagnen alls - jag har jämfört hjulspåren i vinter.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8