• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

aigee: Usch!! Hoppas verkligen det känns bättre idag! Annars MÅSTE du ringa (kommer ju från rätt person också )

malin: Oj!! Man kanske skulle packa den där BB-väskan snart då??! 

Ego: Jättejättesnorig och hängig. Var likadant innan Ida skulle födas, så det måste ju bero på det. Eller hur?!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

pyttis: Rätt svar! Hur mår du??

Var och åt lunch med en kompis nyss och hon hölll på att skratta ihjäl sig för jag fick kramper flera gånger i rumpan och ljumskarna. Jag skriker ju till då och försöker stretcha. Är nog ingen vacker syn!

• IdaVi

Pyttis: Vad skönt att det går åt rätt håll iaf även om du fortfarande har ont.
    Jaa, kramp är ingen höjdare!!

• IdaVi

aigee: Oj, vilken gårdag du hade! Men vad skönt att det trots allt såg bra ut med bebis och att blodtrycket gått ner lite. Otur att få migrän mitt i allt detta!!
    Men oj vad spännande att slemmisen släppt nu!! Håller tummarna för att bebisen kikar ut snart! Du får meddela oss hur det gick hos Bm sen. Kram!!

Ela: Vad bra att du blivit sjukskriven tycker jag. Vila är väl trots allt det bästa för kroppen i ditt läge. Men jag förstår också att det känns konstigt att hamna i ett "fack", även om detta är en övergående faaaas.
    Skönt med en förstående läkare! Såna borde det finnas fler av! Kram på dig!

juni: Jag har inte hunnit göra något känns det som. Har iofs tvättat bebiskläderna och köpt en syskonvagn. Men inget annat. Vaggan är kvar hos svärföräldrarna. Vet knappt hur den ser ut och vad som behöver köpas till den, BB-väskan är inte packad. Jag har inte koll på var åkpåsen är till barnvagnen, den verkar vara försvunnen. Har inte städat och boat in mig alls.... Och här är det 15 dagar kvar till BF!! Hjälp! Men jag jobbar ju sista dagen imorgon, sen kommer jag ha lots of time att förbereda! Tjoho!

Ego: Genomförkyld, kan knappt andas genom näsan. Kraftfullare "värkar" i natt. Som väldigt kraftig mensvärk som sköljt över mig men försvunnit ganska fort igen. Sammandragningar, kramper och en bebis som försöker ta sig ut med hjälp av isborr känns det som.

Nån som vet vad som händer när det gör sådär ont i livmodertappen typ??

Dags att jobba lite. Har ju inte många timmar kvar nu!

• IdaVi

Pyttis: Precis, allt brukar ju lösa sig ändå
    Mm, kan ju hoppas att lillen kommer tidigare iaf. Får mer och mer sammandragningar och de gör också ont ibland. Sen undrar jag om jag läcker fostervatten eller pinkar på mig. Ursäkta detaljerna...  SIst läckte jag ju med Ida i 2 dagar innan. Jag har tyvärr inget luktsinne så jag vet inte om det är urin som läcker..

• IdaVi

aigee: Tjohooo, var är du??! Hoppas allt har gått bra idag. Eller ännu hellre att du ligger och snusar bebis nu!

• IdaVi

aigee: Vad skönt! Trodde nästan du hade fått barn faktiskt. Ta hand om dig nu!

• IdaVi

Boomie: Lyxigt med en "ensamhelg". Passa på att skämma bort dig med ansiktsmasker, bra böcker och filmer och bara var! Because you're worth it!

juni: Det har känts som det läckt lite ibland när jag hostat/nyst. Men det var nog bara falskt alarm för det känns inte alls som med Ida då jag läckte fostervatten i 2 dagar. Då sipprade det ju lite konstant.

Sara: Fy vad jobbigt det låter! Klart du får klaga! Det där låter skitjobbigt rent ut sagt! Hoppas verkligen den faaaasen går över snart så ni får vila ut lite! Kram på er!!

aigee: Skäm bort dig ordentligt under dagen och ladda batteriet för snart kommer bebisen!! Lycka till hos BM och meddela oss sen. Håll oss inte på sträckbänken! Kram!

Nån mer än jag som haft massor av kramper i slutet? Får ju kramp i skinkan hela tiden. Går omkring och småskriker i korridoren på jobbet så folk tror jag ska föda när som helst! F-n vad ont det gör!!

Nu ska jag ha möte med chefen inför min hemgång. Inte många timmar kvar nu! Skål för det!! Skål

• IdaVi

juni: Vad härligt! Hoppas du fick ett fint firande/mys igår trots att du var gräsänka!
    Vet inte om det är ischiasnerven för det sitter som mitt i sätesmuskeln på vänstra skinkan och strålar inget neråt. Och ibland gör det ont/krampar i båda ljumskarna. Och detta sker oftast samtidigt som det känns som bebisen försöker borra sig ut med isborr

aigee: Ingen bebis alltså. Vilken envis rackare!! Min make är inte heller sugen på färdknäpp. Men vem 17 är det egentligen? Men ibland får man ju offra sig!

cissi: Hann/orkade inte kika in mer igår när jag hade smitit från jobbet. Men ingen bebis i sikte här heller. Hoppas du passar på att njuta ordentligt nu. Det är nog nyttigt att vara ensam ibland och få sakna lite.

Städar här hemma, boar ordentligt. Både inför bebis och 2-årskalas imorgon. Ida hjälper till att dammsuga och svabba och jag dammar och plockar undan. Men nu får jag så mycket kramp här och där så jag får nog ge upp.

Ha en härlig lördag alla härliga tjejer!

• IdaVi

juni: Jaa, det är nog något sånt. Min kollega som jag åt lunch med igår tyckte jag påminde om John Cleese när vi gick in till stan och jag fick stanna och "stretcha" typ 20 ggr!
    Vilken bra mormor H har som köper så fina presenter!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8