• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

cissi: Jag väntar lite. Jag brukar vänta in i det längsta. Ibland har det då gått över, och ibland blivit värre
    Nu har jag dessutom huvudvärk. Kanske något annat som händer i kroppen??!
    Kram!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

cissi: Hmm... Mmm, kanske borde ringa då... Ska smita ifrån jobbet om ca 30 min och hämta på dagis. Ringer när jag kommit hem om det inte gått över då *envis som en åsna*....
    Du känner  mig nog ganska väl tror jag Tungan ute

• IdaVi

Kikar in lite snabbt för att berätta att jag inte ringt (så klart)... Men har fortfarande ont i magen, högt upp är det värst.... Ringer nog 1177 snart. Ska bara skruva klart på byråerna från IKEA och hämta Ida hos syrran... Typ...

Återkommer senare med lägesrapport! Kram på er!

• IdaVi

oyra: Tack för tipset förresten. Fick aldrig tag på boken, kanske var nån mening med det också

aigee: Oj vilka busiga förvärkar! Förstår att du fick bråttom att förbereda. Jag har inte helle förberett något. Kanske börjar bli dags?!

cissi: Näe, tyvärr ingen sniffning på bebis... Men snart hoppas jag

Nu ska jag iväg och hämta Ida hos syrran. Tjoflöjt!

• IdaVi

Harkel harkel... Har inte ringt ännu... Har ju inte så ont, bara det att det gör lite ont hela tiden. Tycker inte jag mår dåligt för övrigt. Lite klåda på kroppen bara, men det hade jag ju förra gången också.

Maken lägger Ida, ska diskutera med honom om jag ska ringa eller inte. Jag är alltid så här larvig tyvärr.....

• IdaVi

Tjingeling!

Ringde aldrig igår och idag är magvärken puts väck!! Konstigt! Men jag ska ta upp det med Bm när jag ska dit på tisdag så får vi se vad hon säger. Tack för ert stöd iaf, även om jag är en envis kärring!

Ela: Klart man får tänka såna tankar. Jag säger redan nu att 2 får räcka. Men det är nog mer för att jag tyckt den här graviditeten varit jobbigare för mig plus att Ida varit så mycket sjuk. Vem vet, vi kanske blir jättesugna på ett till. Men då får vi i så fall dra igång hela IVF-karusellen igen. Känns inte så lockande det heller. Men men, jag försöker leva i nuet så gott det går även om det är en av de saker jag är sämst på.

Åh vad mysigt att shoppa lite till bebisen. Jag har bara köpt ett startset med Barbapapa. Eftersom både Ida och syskonet kommer vara födda i oktober passar ju kläderna perfekt säsongsmässigt. Däremot kommer jag nog vilja köpa lite nytt om det är en pojke

Våra vagnar är beiga, gröna, blåa och svarta (vi har ju 4 ;)) så det passar ju allt och alla.

Idag har jag promenerat ungefär 3-4 km utan att få jättont i fogarna. Har iofs krampvarning i skinkorna hela tiden och ont i ryggen. Men inte de där knivarna. Sen drog jag igång och började flytta utomhuskrukorna till baksidan men då sa kroppen ifrån och sammandragningarna kom igång ordentligt. Så nu blir det inget mer kroppsarbete idag.

• IdaVi

Jag lovar att ringa nästa gång. Men nu ska ju snart den lill* ut, så jag kommer nog inte hinna få mer ont har jag bestämt

Sara: Visst är vi!! Det är klart man måste planera när barnet föds och att det kommer ha samma typ av kropp som storasyster/storebror så man kan återanvända 

Apropå tvillingar, vad är det som styr att man får tvillingar? Tänker på ärtlighet. Min pappa var tvåäggstvilling och makens mamma är tvåäggstvilling. Men det kanske inte är ärtligt på tvåäggs?

• IdaVi

Ska stå ärftligt, inte ärtligt!

• IdaVi

Sara: Aha, intressant! Jag har hört så mycket olika om det där. Men så klart med IVF så styr man ju det hela genom att bara sätta tillbaka ett ägg (iaf i vårt fall båda gångerna). Nu har vi inga embryon kvar och jag tänker inte börja med p-piller eller så och som det känns nu inte heller nån ny IVF-karusell.

Så skulle det (knock on wood) bli så att jag blir spontant gravid finns alltså en chans att det blir tvilingar. Vilken chock det skulle bli!! Från 2 till 4! Tjohoooo! Men det vore ju häftigt!

• IdaVi

Sara: Precis! Vi fick frågan om vi ville sätta tillbaka 2 embryon. Men det gör de bara på vår klinik om de är av lite sämre kvalitet, inte annars. Så vi har aldrig behövt sätta tillbaka 2 faktiskt

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8