• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tror jag har lite förvärkar.... Men det kan man väl ha några veckor är det värsta *mummel mummel*...

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Pyttis: Ja, man kan ju alltid hoppas

Milla: Sorry, inte meningen ju  Har fortfarande förvärkar. Har haft det till och från hela kvällen. Vid ett tillfälle var hela magen sned samtidigt som det gjorde ont.  Men som sagt, det kanske kommer vara så här ett par veckor nu. Usch o fy!

aigee: Ja, jäkla skit! Ska till Bm imorgon, ska bli intressant. 14 dagar!? Vad tiden går fort!

Nu ska jag lägga mig och läsa. Måste upp lite tidigare imorgon för då börjar matsäckstisdag för Ida. De ska äta i skogen varje tisdag, så det ska tas med varm mat och frukt i små söta ryggsäckar

• IdaVi

juni: Vad bra att du har tid till Bm idag så du kan be dom kolla upp dina sammandragningar! Berätta gärna hur det gick sen.

Ego: Har varit vaken halva natten i förvärkar/sammandragningar. Har varit helt omöjligt att sova när magen varit stenhård och så gör det ju ont ibland. Är hemma från jobbet idag, tänker inte sitta där och flåsa och flämta.
    Har också Bm-tid i eftermiddag. Undrar om hon kan kolla med nån CTG-apparat?!

Fick lite panik när jag insåg att jag inte köpt något, förberett för förlossningen osv. Måste iväg och handla amningsskydd, jättebindor, småblöjor osv. Och kanske dags att packa BB-väskan snart?! Puh!

• IdaVi

Pyttis: Ingen aning... Det gör inte så ont så jag tappar andan, men ibland gör det så pass ont så jag måste stanna upp/vara stilla.

Skriver packningslista nu iaf, så jag är lite förberedd. Mamma ska hjälpa mig att handla lite sen.

• IdaVi

juni: Mammor är jättebra! Nu har jag shoppat sånt jag kände att jag behövde inför förlossningen. Eller efter egentligen. Typ gigantbindor och amningskydd.S ånt som inte maken har riktigt koll på. Köpte även pytteblöjor, så söta!
    Har du varit hos Bm ännu? Vad sa hon/han om det magonda?
    BF är den 29:e, så det är ju ett tag kvar. Men de har iofs sagt att det troligen blir tidigare för mig, men det vet man ju aldrig
    Och förmodligen är det så klart så att bebisen längtar massor efter Ida! Att jag inte tänkt på det!

• IdaVi

juni: Sen får man väl lite blöjor på BB också. Iaf fick man ju det sist. Jag köpte bara ett pack nu, 2-4 kg. Pluttinutt! Tror tyvärr inte jag får något pyttebarn, men vi får se.
    Jag ska också vara hos Bm15.30. Vi får höras efter det! Lycka till!

• IdaVi

cissi: Precis! Och vi "gick ju på draget" med blöjhinken och har köpt snordyra blöjpåsar till den! Men nu kör vi faktiskt med vanliga påsar i hinken, funkar det med

Näpp, bäst att ge sig iväg...

• IdaVi

Ok-stämpel i rumpan hos Bm även denna gång. Allt såg bra ut, men jag fick ligga på sidan för att kunna lyssna på hjärtljuden. Bebisen blev upprörd när jag låg på rygg så hjärtljuden blev jättesnabba

Fixerat är det också, så nu bör det väl stanna där

Nu ska jag slänga mig i soffan och hoppas på en bra natt!

• IdaVi

Boomie: Välkommen hit! Vecka 12 redan, du plussade ju nyss?!!

• IdaVi

Boomie: Förstår att det är jättebökigt med diabetesen! Har det blivit bättre nu eller hur ser det ut?

aigee: Hon sa att "förvärkar kan man ha i flera veckor om man har otur". Inte det svaret jag ville ha om jag ska vara ärlig Då lyssnar jag hellre på din Bm!!

juni: Vad bra att de kollar upp tappen. Finns inte en viss "risk" att det triggar igång en förlossning när man gör en sån undersökning?

Maken ska iväg på kick off med jobbet 3 timmar härifrån från imorgon bitti till fredag eftermiddag. Efter gårdagens natt är han tveksam till att åka. Men jag tycker han ska åka, bara han finns tillgänglig och har en bil som han kan ta om det skulle bli brådis. OCH håller sig nykter så klart

Till råga på allt får jag kramp flera gånger per dag i vänstra skinkan och i båda ljumskarna. Det gör hemskt ont! Bah!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8