Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Pucha/Fio: Jag mådde mer illa andra graviditeten än första - men det var nog inte vad folk skulle kalla särskilt kraftigt någon av gångerna egentligen . Men man är ju tröttare i kroppen och måste hänga med mer under andra graviditeten än under första då man kunde vila lite hur som helst.

Ego: Gabriel sov ifrån tjugo över sju igår till tjugo över åtta i morse, deklarerade att han var frisk och blev jättearg när han fick majsvälling istället för vanlig välling .

Tomte {#emotions_dlg.flower} God Jul alla toppenmammor! Skål Tomte
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Ela: Tio hela vitpepparkorn som sväljes med vatten är en "huskur" jag fått lära mig när det gäller att mota bort magsjuka. Och OM du skulle få det har jag precis som juni för mig att spädisar inte kan få det (även om jag med säkerhet vet att en femmånaders kan få maginfluensaObestämd).

juni: Vilka fina sötnosar!

God fortsättning på julen allihop! Och jag hoppas att ingen av er behöver åka någonstans i snöovädret imorgon.
  • Milla C
    juni: Här vräker snön ner, och längs södra norrlandskusten ska det visst vara "Klass 2-varning" idag.

I går tog vi igen julfirandet vi missade hos barnens farmor och farfar på julafton genom att farmor och farfar kom hit och hälsade på. Fler uppskattade julklappar, bl a en gitarr till Gabriel. Men svärmor blev lite lång i ansiktet när jag tlade om för henne att Gabriel inte alls fick öppna Lucas nya "stapelclown", eftersom den som fått leksaken ska få använda den först som en regel här hemma.
    Nu är Lucas lite febrig, och P och Gabriel har gått ut en stund eftersom G snurrat runt i höjd med taket ett bra tag nu...
  • Milla C
    M73: Härligt med trevligt julfirande hemma ! Ibland behöver man verkligen ladda batterierna.
  • Milla C

Måste bara få skriva att jag är lite stolt över min taktfaste, yngste son: Jag hade honom i famnen i köket, och han tog tag i vår "bordssaltburk" (Så´n liten plastsak man köper i affären man både kan strö[nåja] och hälla ur). Jag började låta lite som en maraccas, varpå han börjar skaka burken upp och ner i samma takt !
    Kanske inte "wonderkid"-material bara för det, men sååå söttHjärta.

• Milla C

..på tal om palindrom får jag väl "slänga in" Noel´s palindrom Leon i namndiskussionen . Annars kanske Thor? (Tänkte på era "th" i flickornas namn) Och om Thea´s kompis inte tycker illa vara är Thorsten en favorit härifrån också .

Namn jag tänkte på till Gabriel är annars (och jag vet att många är samma som andra skrivit, men jag bara kopierar listan):

Gustaf (v)
    Philip
    Isac (k)
    Oscar
    Mikael (ch)
    Anton
    Gabriel
    Magnus
    Lucas
    Johannes
    Alexander
    Sebastian
    Joel
    Johan
    Axel

• Milla C
    Pyttis: Tråkigt att svärmor inte tänkte på Julias allergi när hon bakade (och tur att J inte är superallergisk ). Min mamma "glömde bort" min lactosintollerans nästan jämt, men jag kunde iaf välja att inte äta. Ett barn är det ju synd om om hon inte kan vara med och fika!

Boomie: Usch för att komma hem och finna vattenläcka ! Tur i oturen med golvbrunnen iaf.

Ela: Jag stod och tänkte lite på palindrom när jag diskade, och kom att tänka på namnet Ola - eftersom jag läste i en artikel att "Wild Kids"-Ola döpte sin som till Loa, vilket dels är ett palindrom på hans eget namn och dels är hans frus (Lotta) namn uttan "tt". Bara en tanke om maken din vägrar Erik (vilket jag också tycker är fint).
  • Milla C
    Ela: Vad fint skrivet om dina fina barn. Och jag instämmer i känslan av att inte räcka till för de älskade barn som naturligtvis kommer lite "i kläm" medan livet anpassar sig till en större familj. Jag kan bara säga att jag på min möhippa fick se "Mamma Mia" på bio - och stortjöt när mamman i filmen hjälper dottern att göra sig iordning för bröllopet och sjunger "Slipping through my fingers"Gråter. Tänkte på min lille, lille Gabriel på väg till förskolan med sin "Pickpick"-ryggsäck på ("Nyckelpiga"), och att han snart skulle växa upp. Och då visste jag inte ens att jag var gravid med Lucas, och sov rätt OK .

Skämt åsido. När Lucas var pyttebebis gav min tvillingsyster oss en gåva som nog var det bästa vi kunde få då: En timmes sömn och avkoppling tillsammans med Lucas medan hon och hennes dotter (Gabriels stora idol) tog med Gabriel ut och lekte. Nu är det ju vinter och ganska kallt, men finns det någon som kunde ägna T och R en eller ett par timmars uppmärksamhet medan ni får vila lite?
  • Milla C
    Ego: I dag har jag och Lucas varit på "utflykt". Medan maken och Gabriel åkte skidor och åkte och badade åkte vi till Hälla i Västerås. Först storhandlade vi, liksom tusentals andra. Det tog en och en halv timme att ta sig genom butiken ! och sedan gick vi på IKEA och fikade. Det tog "bara" nästan en timme att ta sig igenom IKEA, men inte för att det var trångt med folk (för farligt var det faktiskt inte där) utan för att Lucas hela tiden hoppade av ifrån vagnen (hade en så´n där som man lägger stora lådor på som både Lucas och Gabriel brukar tycka om att åka på) och stack iväg åt ett anant håll . Riktigt busfrö därHjärta. På vägen hem hade klockan blivit så mycket - och snöovädret så illa - att vi åt på MAX, så det har inte varit någon "lågkalloridiet" idag inte .

När vi var och handlade mat såg jag föresten hon som var biträdande chef på förskolan jag jobbade på i två veckor i höstas (om ni kommer ihåg). Jag tänkte att det kunde vara roligt att säga "Hej!", men hon verkligen la sig vinn om att inte se mig. Vi stod t ex bredvid varandra vid mejerihyllan ett bra tag, men hon var såå upptagen med att stirra på sin son som hon pratade med. Trodde att vi var vuxna nog att gå vidare, men tydligen inte. Dåligt samvete?

SkålHjärta Gott Nytt år alla supermammor! {#emotions_dlg.flower}Skål Hoppas att 2011 för med sig allt ni önskar som inte slog in 2010!
  • Milla C
    cissi: Gott Nytt År ! Härlig "coctail". hoppas att den fungerar .
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8