Ego: I dag har jag och Lucas varit på "utflykt". Medan maken och Gabriel åkte skidor och åkte och badade åkte vi till Hälla i Västerås. Först storhandlade vi, liksom tusentals andra. Det tog en och en halv timme att ta sig genom butiken
! och sedan gick vi på IKEA och fikade. Det tog "bara" nästan en timme att ta sig igenom IKEA, men inte för att det var trångt med folk (för
så farligt var det faktiskt inte där) utan för att Lucas hela tiden hoppade av ifrån vagnen (hade en så´n där som man lägger stora lådor på som både Lucas och Gabriel brukar tycka om att åka på) och stack iväg åt ett anant håll
. Riktigt busfrö där
. På vägen hem hade klockan blivit så mycket - och snöovädret så illa - att vi åt på MAX, så det har inte varit någon "lågkalloridiet" idag inte
.
När vi var och handlade mat såg jag föresten hon som var biträdande chef på förskolan jag jobbade på i två veckor i höstas (om ni kommer ihåg). Jag tänkte att det kunde vara roligt att säga "Hej!", men hon verkligen la sig vinn om att inte se mig. Vi stod t ex bredvid varandra vid mejerihyllan ett bra tag, men hon var
såå upptagen med att stirra på sin son som hon pratade med. Trodde att vi var vuxna nog att gå vidare, men tydligen inte. Dåligt samvete?
Gott Nytt år alla supermammor! Hoppas att 2011 för med sig allt ni önskar som inte slog in 2010!