• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Pw, vet att du länkat otaliga gånger men har du akupunkturlänken igen? Hälsade på en kompis med ny 5 v bebis och det var lite körigt precis som med deras första. Inte kolik men de ger droppar o min kompis avstår mjölkprodukter mm

• Galia

Stramalj: instämmer med de andra, mina tummar har du! Pw: tack för länk

• Galia

Åh, kikade in när jag såg att det fanns nya inlägg. Inget ont mot er som skrivit men jag hade hoppats på en rapport från Stramalj... 

• Galia

Stramalj: Tummarna hålles självklart fortfarande!
    Vad synd att det inte bara var fel på testet förra veckan, men du ville ju höja redan då så nu hoppas vi att det gör susen. Märkligt ändå att de bara kan testa en gång i veckan. 

• Galia

Stramalj: Här kommer ytterligare ett grattis till dig. GRATTIS! Så härligt! Hjärta

Hemulen: Välkommen hit och dubbelgrattis! 
    Det finns en bf-lista i en annan tråd. Finns i TS. Skriv gärna in dig där

kaz: Grattis till trean i magen!

Vad roligt att tråden fylls på med gravida igen! Särskilt roligt att flera kommer från kämpartråden. Nu hoppas jag på en trådtömning där med påfyllning här

• Galia

Jossanjo: Välkommen upp från sjuksängen. Fy sjutton vad jobbigt du haft det! Är många som varit långdraget sjuka i år 

• Galia

Stramalj: Ja det är ju inte den mest upplyftande filmen direkt... Håller med Mosing, se något lite mer ytligt med garanterat gulle-gull-slut, du är ju gravid kvinna

• Galia

kaz: Alltså nu mådde jag ju illa mest hela tiden min andra graviditet men jag tror det blev lite värre mot slutet igen och där instämmer jag med Mosings inlägg. Drick kallt citronvatten, det kan hjälpa

• Galia

Vi4: Stort grattis igen till graviditeten och varmt välkommen hit! Så roligt att se dig här! Skriv så mycket du bara vill, en roman om du behöver, det är det vi är här för. Du har allt stöd jag bara kan uppbringa och alla lyckönskningar till dig! Angående att ditt illamående varierar så är det helt normalt och det hör även till att oroa sig över att det just fluktuerar. Med din bakgrund och med det gigantiska och livsavgörande hopp som står till den lill* där inne så förstår jag att du är orolig men vill bara påminna om att att styrkan i illamåendet varierar är inget konstigt och är inte direkt kopplat till ett missfall. Vilken nervpärs att vänta på vul nu, jag hoppas innerligt att du går därifrån med glada nyheter denna gång för nu ska det bara gå vägen! 

Ela: Först vill jag bara säga att trots att det finns flera kämpare här nu som är gravida så ska ju inte du behöva be om ursäkt för dina funderingar som utgår från ditt liv och dina förutsättningar. Jag tänker också att tankarna kan komma av att ni står inför ett oåterkalleligt ingrepp och då ställs ju det hela verkligen på sin spets. Angående din ålder så vet jag inte exakt hur gammal du är men jag måste säga att jag blev förvånad att en ungdom som du tar upp det som ett hinder för fler barn, men vad vet jag. Tycker som de andra att ni ska skjuta ingreppet på maken på framtiden och fundera lite till. Kram

Stramalj: Vad bra att bm verkade ok, annars så ska du be att få byta!
    Sitter kläderna bra

kaz: spännande

chiqita: ojdå, inte influensa eller så då? kram

Zenobia: spännade med förskola, jobb och ev flytt! Ni har verkligen flyttat runt en del

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8