30+ som väntar/har fått syskon, del 8
chiqita: Ang B6. Jag äter en multivitamin ("Kvinna") en gång per dag och efter ditt tips om B6 så kollade jag innehållsförteckningen på min vitaminburk och där ingår B6 som motsvarar 100% av det rekommenderade dagsbehovet. Tror du man behöver äta ännu mer? Alltså jag är beredd att prova det mesta, särskilt ofarliga vitaminer, men tänkte bara höra om du mernar att man ska äta ännu mer. Har fått Lergigan av Moppen (eller vad hon kan tänkas heta på FL numera ) men har inte behövt ta mer än ett par gånger för upplever faktiskt att illamåendet har gett med sig liiite. Tror det även har att göra med att jag lyckats behålla middagen några kvällar (dock inte igår ). Ska kanske även förtydliga att jag äter Omeprazol 40mg för en trolig förklaring till mina kräkningar är att min magmun blir förslappad när jag är gravid och att det är det som ligger bakom mkt av mitt illamående och framförallt kräkningarna. Sen är det ju svårt att veta vad som även kan bero på graviditeten. Mådde inte alls så här dåligt med V, men varje graviditet är ju unik så man ska ju inte jämföra heller, men man kan ju inte låta bli.Bahamaz: Sju veckor. Kan inte låta bli ett Som jag minns hade jag fortfarande stygn som skavde och nån efterblödning och ja sex så tidigt var helt enkelt inte att tänka på. Instämmer med de andra och förstår din irritation.
Firren: Trött är väl bara förnamnet...ligger dock lite efter dig och Glassgrisen så jag hoppas ju fortfarande att det ska släppa. trist att det kanske inte gör det. Ja förra gången hade man ju en tid mellan första komaperioden och sen när man blev trött igen av att vara stor och tung men kan förstå om det inte blir så när man redan har en liten att ta hand om. Å andra sidan låter det ju som att du hade en rätt späckad dag...