• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Resande: ah

• Galia
    asap skrev 2012-04-27 10:29:13 följande:
    Ja, vi hade väl lika stora magar. Fast det var två i din...
  • Galia
    Barbabok skrev 2012-04-30 09:55:17 följande:
    jag tog resterande stubb i morse, visst det gick bort men det blev ju blödande prickar,

har du provat att smörja med nice n´cool efter? Lugnar huden fort som tusan. Finns på apoteket
    Nu vet jag inte hur det är med restriktionerna om att smörja in sig innan ks (minns inte vad det stod) men har för mig att man ska duscha både kvällen före och på morgonen för snittet och om du smörjer på kvällen och duschar igen morgonen efter så borde det väl vara lugnt? 
    Vad märkligt att de inte vill kolla vattnet igen? men det kanske lagt sig på en stabil nivå då. Inte långt kvar nu! 

Firren! Åh, vad bra! 

IdaVi: vilken underbar resa! 
  • Galia

Jag gick på mama-boot-camp förra året. Inte för Olga, men för en som utbildats av henne och de som fött barn för mindre än sex månader sedan fick inte springa utan skulle gå när vi t.ex. gjorde backintervaller och för att alls delta så skulle barnet vara minst tre månader vill jag minnas. Här är Olga Rs direkt-efter-fl-tips 40-veckor-40-dagar/

• Galia

Barba: Du kanske har växt?

chiqita: Mjölken är tunnare på morgonen och dagen så det är inte helt logiskt att han skulle kunna klara sig lika länge på dagen som på natten.

Zenobia: Låter skönt med semesterresa!

• Galia

asap: det är en myt vad jag förstår. Jag googlade och hittade lite info utifrån en studie av bröstmjölkens fettsammansättning som gjorts. Mer lättillgänglig sammanställning av denna studie går att finna här 

• Galia

asap: Haha, ja det blir väl så (jag har ju iofs ingen dotter -än?) Det jobbiga med myter är ju att de sitter rätt hårt i ens medvetande trots att man vet att det är just myter. Typ att man inte ska bada när man ätit
    Såg förresten en sån där instuktions"tavla" i Vi Föräldrar eller nåt. Steg för steg skulle man bocka av olika åtgärder men när man kom till slutet så stod det ändå ngt i stil med att ibland skriker barnet ändå "oförklarligt" och man får bära runt och trösta

• Galia

Barba: tja då kanske det räcker på längden då men magen har väl växt så det blir längre för armarna att sträcka sig över eller nåt. Äh jag tycker det är jobbigare för benen också för när man böjer dem så är det ju några fraktion som ligger på när de ska rätas upp igen

• Galia

Chiq: kom på...det är inte dags för en tillväxtfas? Då kan man ju amma sig fördärvad o känna som att mjölken inte räcker, men så är det ju eg bara att de suger förebyggande för att få mer o mer mjölk allteftersom de behöver mer. Bara en tanke

• Galia

fraktion skulle vara extrakilon... Barba: förstår att du längtar de där sista dagarna går ju alltid långsammare på ngt vis

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8