30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Resande: ah
Resande: ah
Jag gick på mama-boot-camp förra året. Inte för Olga, men för en som utbildats av henne och de som fött barn för mindre än sex månader sedan fick inte springa utan skulle gå när vi t.ex. gjorde backintervaller och för att alls delta så skulle barnet vara minst tre månader vill jag minnas. Här är Olga Rs direkt-efter-fl-tips 40-veckor-40-dagar/
Barba: Du kanske har växt?
chiqita: Mjölken är tunnare på morgonen och dagen så det är inte helt logiskt att han skulle kunna klara sig lika länge på dagen som på natten.
Zenobia: Låter skönt med semesterresa!
asap: Haha, ja det blir väl så (jag har ju iofs ingen dotter -än?) Det jobbiga med myter är ju att de sitter rätt hårt i ens medvetande trots att man vet att det är just myter. Typ att man inte ska bada när man ätit
Såg förresten en sån där instuktions"tavla" i Vi Föräldrar eller nåt. Steg för steg skulle man bocka av olika åtgärder men när man kom till slutet så stod det ändå ngt i stil med att ibland skriker barnet ändå "oförklarligt" och man får bära runt och trösta
Barba: tja då kanske det räcker på längden då men magen har väl växt så det blir längre för armarna att sträcka sig över eller nåt. Äh jag tycker det är jobbigare för benen också för när man böjer dem så är det ju några fraktion som ligger på när de ska rätas upp igen
Chiq: kom på...det är inte dags för en tillväxtfas? Då kan man ju amma sig fördärvad o känna som att mjölken inte räcker, men så är det ju eg bara att de suger förebyggande för att få mer o mer mjölk allteftersom de behöver mer. Bara en tanke
fraktion skulle vara extrakilon... Barba: förstår att du längtar de där sista dagarna går ju alltid långsammare på ngt vis