30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Nej. Vi blev ju spontant gravida nu och har ingen som följer oss. Men nu blir det ultraljud på tisdag. Hoppas hoppas att allt ser bra ut!
Chiquita: Ibland får man vara lurig.
Zenobia: Hoppas att lillkillen kryar på sig!
Ego: Jag mådde grymt bra i ett dygn, och började förstås noja över fostrets status. Men igår kom illamåendet tillbaka med full kraft och då ångrade jag att jag inte njutit av att må bra. Typiskt va. På tisdag blir det ultraljud i alla fall, enligt mina beräkningar är jag då i v. 8+1.
Jag klarar mig hittills med Postafen och småätande. Lustigt eftersom jag inte tyckte att Postafen funkade alls förra gången. Nu ligger liksom illamåendet och lurar hela tiden men jag klarar att äta och jag har inte kräkts.
Mosing: skönt att det löste sig! Blir man mindre trött efter ett tag om man tar Lergigan regelbundet?
Här är en till som är trött, jag sover ungefär 10 timmar per natt jämfört med 6-7 timmar i vanliga fall. Illamåendet är oförändrat men jag är ju bara i vecka 9 (imorgon). Alla säger att andra graviditeten går så fort men inte de här veckorna iaf...
Mosing, vi är ju precis i samma fas och jag känner igen mig. Allt är liksom blä! Jo, jag tar Postafen morgon och kväll (efter att ha läst på att det är ok) och det tar topparna av det värsta illamåendet och jag blir nästan inte alls trött längre. Men det blir ju ganska dyrt så jag funderar på att kolla med BM om jag kan få Lergigan på recept.
Mrs Firren, jo visst - en snabb koll i FASS avslöjar att det finns 100-Pack på recept för 81:50. Det ska jag be om!
Lyckat ultraljud idag, på pricken enligt mina beräkningar v 8+1 idag och fin tydlig hjärtaktivitet. Hurra!
aigee: fantastiskt! grattis!
Poisson: redan RUL, vad fort tiden går! Fast om du inte tycker det har jag full förståelse, jag tycker ju själv att tiden sniglar sig fram. Jag längtar tills jag mår lite bättre så att jag kan njuta av den här graviditeten som med största sannolikhet blir min sista.