Inlägg från: Marge75 |Visa alla inlägg
  • Marge75

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Milla - vi har också en sån spruta till flytande medicin, man får dem gratis på apoteket om man ber om det. Fast det kanske inte är själva införningsformen som är problemet, utan mer att få det att stanna kvar i munnen/sväljas? Hoppas att L snart kryar på sig!

• Marge75
    cilla67 skrev 2011-01-09 19:21:07 följande:
    Jag har ett vagt minne av pipp-tält och sånt? Kan det vara nåt?
    Är inte det lite tidigt ändå?

• Marge75

åh fiji! 
    vilken berg- och dalbana! kram kram kram kram kram

• Marge75

Fiji - UNDERBART!!!
    Men vilken surpotta till gyn! Gaaah!

*smyger ut igen* 

• Marge75
    Ela skrev 2011-01-22 20:32:09 följande:
    Idag har en farbror som såg ut som jultomten talat om för mig att jag är bra på att amma. Jag menar, det är ju ändå inte VARJE dag som det händer.
  • Marge75

*kikar in*
    här väntas inga syskon, men som av en händelse bjöd jag på våfflor ikväll. Vi var fem vuxna och fem barn och hade fem laggar, då gick det i precis lagom hastighet!

Dessutom var det en gäst som hade med sig en sockervaddsmaskin, och bjöd på sockervadd. Succé!!
    *smyger ut igen och dräller lite socker efter mig* 

• Marge75
    cilla67 skrev 2011-02-06 22:06:41 följande:
    Det var inte dåligt, Ela! Tre svarta pluttar!
    Ha ha ha, bästa spelet! 
    Det hade varit roligt om du hade tagit med vita pluttar också. "Ja, det är rätt namn, men på fel plats".
    Hur nu det skulle ha gått till ... *kliar mig i huvudet*

Fina namn! Och jag känner igen dialektproblemet. Vi ratade alla outtalbara namn helt enkelt. 
  • Marge75

Cissi - ja efternamnet ... förstår inte hur en familj i den landsänden kom på att ta sig det efternamnet!

• Marge75

Fiolina - och det är ju just därför jag tycker att man inte behöver säga något till en arbetsgivare förrän framåt vecka tolv, tretton. Att det kan hända saker är ju tyvärr inte bara en ursäkt för att inte säga något till en arbetsgivare, det är ju sant. Tänk om det hade varit hon som suttit i din sits, hade sagt att hon var gravid vid intervjun och därför inte fått jobbet  (eftersom det inte funkar med en graviditet) och sen varit utan både graviditet och jobb ... Du gjorde helt rätt som berättade för arbetsgivaren först nu, tänk på det!

säger hon som ju inte alls är i den här tråden egentligen. Men man får ju hålla kollen på er!  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8