Inlägg från: Marge75 |Visa alla inlägg
  • Marge75

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ledsen att behöva göra er besvikna - jag har mycket begränsade kunskaper om hur champagne påverkar en förlossning. Champagne innehåller alkohol, koldioxid, en del svavel, lite socker, jäkligt mycket syra ... inget särskilt som skiljer det från vitt vin, förutom koldioxiden. Och eftersom syran är så hög innehåller en champagne som upplevs som lika söt som ett vitt vin med största sannolikhet mer socker än det stilla vinet. Men inget som skulle vara direkt förlossningsigångsättande, som skulle skilja det från vitt vin eller rött vin.

Det skulle kunna vara samma effekt som att jag kunde trolla fram solen när jag var liten.
    Mamma sa åt mig att trolla fram solen ibland när den hade gått i moln, och så sa jag den magiska frasen och vips så var den framme! 
    Väl valt tillfälle, helt enkelt.

• Marge75
    Minimalla skrev 2010-11-27 19:39:23 följande:
    Lena: Stygnen borde har försvunnit nu, men ändarna kan bli kvar ibland och de har jag haft ont av. Efter de två senaste förlossningarna har jag fått plocka fram spegel och pincett och dragit bort den lilla trådstumpen. 
    Shit! Jag är väldigt imponerad!

Ela - jag skickar en stor (en jättestor!) och varm kram! KRAM

• Marge75

*smyger in*

Minimalla skrev 2010-12-10 12:22:22 följande:
    Finns det förresten något som kallas för 35-årstrots, för i såna fall har nog jag åkt på det. Fy sjutton vad det bubblar i mig för jämnan.
    Å tusan, det är det jag åkt på! Shit.

*vinkar till alla och önskar Ela med familj snabb bättring och smyger ut igen* 
  • Marge75

"Jag vill inte gåååååå till jobbet, för chefen är duuuuuuuum!" Typ så är mitt trots.

• Marge75

Grattis hela familjen Ela!

Och bra gjort Cissi, omvänd psykologi tycks ju göra susen!

Milla - fy tusan vad surt! 

• Marge75
    Elsis skrev 2010-12-21 21:38:06 följande:
    Cissi, "Storasystrar har en tendens att bestämma åt en"??? Nu förstår jag inte alls vad du menar! Jag har fyra små systrar, och jag betsämmer aldrig åt demOskyldigFlört.

*smyger ut ur tråden igen* 
  • Marge75

till annandag påsk skulle jag tro i det här vädret. Annandag jul om det går planenligt. Eller en annan annandag, det får man se.

• Marge75
    Milla C skrev 2011-01-01 17:06:22 följande:
    Ela: I natt när jag skulle somna och min hjärna som vanligt gick upp på högvarv (är det någon annan vars hjärna också gör så ?) så kom jag på en ganska rolig sak: Om "Spiken" får heta Erik blir era barns namn Thea, Ruth och Erik. 
    Åh herre gud, vad tänkte jag i så fall på när vi döpte S till S?!
    Förvånad

• Marge75

Fiolina - jag gillar inte heller att ljuga eller undanhålla sanningar, men i det här fallet skulle jag definitivt hålla tyst. Saker som man knappt berättar för sina föräldrar för att det är så tidigt ska man inte behöva berätta för en möjlig arbetsgivare. Och om du mot förmodan skulle bli ifrågasatt senare skulle jag inte dra mig för att säga just det du säger - att det är så tidigt att saker faktiskt kan gå fel. 
    Vad kul att de ringt, det låter ju som fantastisk timing om det går i lås!

Ela - åååååh, sjalen! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8